Dary ze závěti patří v České republice prozatím k ne úplně obvyklým zdrojům v oblasti fundraisingu. Ve světě je téma darů ze závěti mnohem rozšířenější a tak můžeme očekávat postupný nárůst těchto darů i u nás.
Martin Hausenblas ze společnosti MALFINI, a.s. (původně ADLER International, a.s.) a Liftago například daroval 30% hodnoty svého majetku závětí. Přidal se tak ke Giving Pledge – celosvětovému hnutí darů ze závěti. Jak Jan Kroupa zhodnotil, tak „darování ze závěti je každopádně věc, která dorazila do ČR a formuje tak dárcovské prostředí. Znamená to, že okolo každého z nás jsou bohatší lidé, které by to časem mohlo napadnout taky.“
Jak k tomuto tématu vhodně přistoupit a nebát se rozvíjet i tuto část fundraisingu organizací nám řekne Jan Kroupa z Českého centra fundraisingu. Provede nás jak základy právních aspektů darů ze závěti, tak i fundraisingovou strategií organizace v této oblasti.
A pár podnětů k zamyšlení:
Lidé, kteří odkáží něco v závěti na dobročinné účely, žijí o devět let déle než lidé, kteří tak neučinili.
„Dětem by měl člověk zanechat dost, aby mohly dělat cokoliv, ale ne tolik, aby mohly nedělat nic.“ Warren Buffet