Jak lépe komunikovat s dárci: marketingové nástroje a fundraising

—  Michal Veselý

Profesionální marketing a fundraising k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje. Pojďte s námi objevovat taje marketingové komunikace a transformovat potřebné znalosti a zkušenosti do světa fundraisingu.

Na semináři získáte profesionální nástroje k tomu jak dobře vytipovat, prozkoumat, oslovit a získat potenciální dárce a jak s nimi dále rozvíjet vztah a vzájemnou důvěru.  Zaměříme se na vymezení person a archetypů, tedy abychom věděli koho a jak oslovit. A tedy jak přizpůsobit fundraisingovou kampaň tzv. „na míru“ a dále s ní pracovat a vyhodnocovat.

Tomuto se v marketingu říká personalizace obsahu. Jedná se o základní nastavení jak s kým komunikovat, aby vám dobře rozuměl a věřil.

Na závěr získáte praktický nástroj pro plánování efektivní komunikace s dárci ve vaší organizaci.

Podíváme se na celkovou cestu dárce pohledem marketingu, tedy na customers journey. 

Získávání vhledu do světa marketingu se vám může hodit i při komunikaci s firemními dárci, kteří našemu NGO slangu často nerozumí (tak jako my nerozumíme jim).

 

Michal Veselý

Michal Veselý je zkušený profesionál z oblasti řízení, rozvoje organizace, fundraisingu a marketingu. Vizionář, stratég, milovník přírody, ekonom a marketér. Pracuje jako ředitel marketingu a brand manažer inovační agentury JIC. Fundraisingem se profesionálně zabývá od roku 1999 v barvách Nadace Partnerství a jako ředitel mezinárodní Environmental Partnership Association20 let působil v Nadaci Partnerství kde drivoval zejména firemní fundraising a kampaně spojené s ochranou přírody. Má zkušenosti rovněž s přípravou Major Donors Campaign i přípravou velkých evropských projektů financovaných z LIFE+ a Europe Aid nebo procesem strategického plánování. Působil ve správních radách několika neziskových organizací v Česku i zahraničí, Business Leaders Forum a European Green Belt, dlouhodobě spolupracoval s Climate Alliance a European Foundation Center. Aktuálně řídí marketing v přední české agentuře podporující lidi se zájmem o podnikání a podnikavost JIC, kde se zabývá zejména changemanagementem drivovaným slibem značky a redesignem služeb. Studoval a učil management neziskových organizací. Absolvoval international visitors leadership program v USA zaměřený na social enterpreneurship. Aktuálně se zdokonaluje v Koučing akademie Libchavy v metodách využití koučingu v managementu a systemickém řízení týmů.

Michal Veselý je mentorem programu FRIN a organizacím pomáhá zejména v těchto oblastech: Strategická segmentace zákazníků, vytvoření person, marketingový model see-think-do-care pro on-lime marketing a fundraising. A firemní fundraising, value proposition, strategie a CSR strategie.

Video medailonek s Michalem Veselým pro FRIN

Registrace
Školitelé
Michal Veselý
Termín
4. 10. 2023, 9.30 – 16.30
Cena
1980 Kč s DPH
Místo konání
Vzdělávací centrum ČCF, Dukelských hrdinů 500/25A, Praha 7

Názory účastníků

Seminář hodnotím kladně. Účastnící pochopí základní marketingové a FR názvosloví, které je nezbytné pro vytváření optimálních a efektivních FR strategií. Vymezení person, archetypů v rámci FR = víme koho a jak oslovit a můžeme tak přizpůsobit kampaň tzv. „na míru“ a dále s ní pracovat a vyhodnocovat.
Byla jsem ráda, že jsem se semináře mohla účastnit. Moc se mi líbila práce s tématem persony a archetypy, která se jako hodně nápomocná ukázala ve strategii komunikace. Tohle spojení jsem si před kurzem neuvědomila.
Ze semináře jsem si odnesl zase několik důležitých kamenů do skládačky fundraisingu. Především to, že jedno téma je dobré/nutné pro různé adresáty prezentovat různými způsoby. A přitom vždy pravdivě.
Pro mě bylo velice cenné propojení firemního pohledu a neziskového sektoru – celkové vnímání. Nastavování strategií, plánování. Jak je důležité si umět nadefinovat personu ke které mluvíme. Proč je důležité si toto uvědomit, umět nadefinovat. Byla jsem ráda, za příklady a věci z praxe. Lektoři super, moc děkuji.
Chci za workshop poděkovat, pomohl nám znovu sumarizovat a trochu odlišně pojmout dosavadní přístup k firemním dárcům, zejména jungovská typologie byla užitečná, a to především pro identifikaci nových potenciálních dárců.