Jak lépe komunikovat s dárci a získat jejich důvěru

—  Michal Veselý, Jana Ledvinová

Z neobyčejných setkání vznikají unikátní nápady. Tak vznikl i tento seminář. Profesionální marketing a fundraising k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje. Pojďte s námi objevovat taje marketingové komunikace a transformovat potřebné znalosti a zkušenosti do světa fundraisingu.

Na semináři získáte profesionální nástroje k tomu jak dobře vytipovat, prozkoumat, oslovit a získat potenciální dárce a jak s nimi dále rozvíjet vztah a vzájemnou důvěru.  

Pomůže vám k tomu Customers journey a blíže objevíte taje marketingového frameworku nebo strategie B2B a B2C a jejich využití ve fundraisingu. Pomocí MTK Strategy Canavas pak uplatníte získané znalosti pro nastavení komunikační strategie šité na míru pro naší organizaci. Personalizací obsahu pak přesně nastavíte jak s kým komunikovat, aby vám dobře rozuměl a věřil a nastavíte své archetypy. Na závěr získáte praktický nástroj pro plánování efektivní komunikace s dárci ve vaší organizaci.

Jestli některým výrazům nerozumíte, nebojte se! Všechno vám vysvětlíme a také získáte malý slovníček pojmů z marketingu přeložených do řeči fundraisingu. Může se vám hodit i při komunikaci s firemními dárci, kteří našemu NGO slangu často nerozumí (tak jako my nerozumíme jim).

 

Michal Veselý

Michal Veselý je zkušený profesionál z oblasti řízení, rozvoje organizace, fundraisingu a marketingu. Vizionář, stratég, milovník přírody, ekonom a marketér. Pracuje jako ředitel marketingu a brand manažer inovační agentury JIC. Fundraisingem se profesionálně zabývá od roku 1999 v barvách Nadace Partnerství a jako ředitel mezinárodní Environmental Partnership Association20 let působil v Nadaci Partnerství kde drivoval zejména firemní fundraising a kampaně spojené s ochranou přírody. Má zkušenosti rovněž s přípravou Major Donors Campaign i přípravou velkých evropských projektů financovaných z LIFE+ a Europe Aid nebo procesem strategického plánování. Působil ve správních radách několika neziskových organizací v Česku i zahraničí, Business Leaders Forum a European Green Belt, dlouhodobě spolupracoval s Climate Alliance a European Foundation Center. Aktuálně řídí marketing v přední české agentuře podporující lidi se zájmem o podnikání a podnikavost JIC, kde se zabývá zejména changemanagementem drivovaným slibem značky a redesignem služeb. Studoval a učil management neziskových organizací. Absolvoval international visitors leadership program v USA zaměřený na social enterpreneurship. Aktuálně se zdokonaluje v Koučing akademie Libchavy v metodách využití koučingu v managementu a systemickém řízení týmů.

Michal Veselý je mentorem programu FRIN a organizacím pomáhá zejména v těchto oblastech: Strategická segmentace zákazníků, vytvoření person, marketingový model see-think-do-care pro on-lime marketing a fundraising. A firemní fundraising, value proposition, strategie a CSR strategie.

Jana Ledvinová

Přes 15 let pracuje jako jako školitelka a poradkyně fundraisingu a managementu NGO v České republice, ve střední a východní Evropě a na blízkém východě. Zkušenosti s řízením NGO získala jako ředitelka občanského sdružení Tereza, které spoluzaložila a řídila přes 20 let. Management NGO studovala na Institutu politických studií v John´s Hopkins University v Baltimore, USA.

Registrace
Školitelé
Michal Veselý, Jana Ledvinová
Termín
3. 11. 2021, 9.30 – 16.30
Cena
2.100 Kč + DPH
Místo konání
Vzdělávací centrum ČCF, Dukelských hrdinů 500/25A, Praha 7

Názory účastníků

Seminář hodnotím kladně. Účastnící pochopí základní marketingové a FR názvosloví, které je nezbytné pro vytváření optimálních a efektivních FR strategií. Vymezení person, archetypů v rámci FR = víme koho a jak oslovit a můžeme tak přizpůsobit kampaň tzv. „na míru“ a dále s ní pracovat a vyhodnocovat.
Byla jsem ráda, že jsem se semináře mohla účastnit. Moc se mi líbila práce s tématem persony a archetypy, která se jako hodně nápomocná ukázala ve strategii komunikace. Tohle spojení jsem si před kurzem neuvědomila.
Ze semináře jsem si odnesl zase několik důležitých kamenů do skládačky fundrisingu. Především to, že jedno téma je dobré/nutné pro různé adresáty prezentovat různými způsoby. A přitom vždy pravdivě.
Pro mě bylo velice cenné propojení firemního pohledu a neziskového sektoru – celkové vnímání. Nastavování strategií, plánování. Jak je důležité si umět nadefinovat personu ke které mluvíme. Proč je důležité si toto uvědomit, umět nadefinovat. Byla jsem ráda, za příklady a věci z praxe. Lektoři super, moc děkuji.
Chci za workshop poděkovat, pomohl nám znovu sumarizovat a trochu odlišně pojmout dosavadní přístup k firemním dárcům, zejména jungovská typologie byla užitečná, a to především pro identifikaci nových potenciálních dárců.