O klubu fundraiserů

České centrum fundraisingu již od ledna 2009 sdružuje profesionální i začínající fundraisery v klubu fundraiserů.

Klub fundraiserů, kromě sdílení informací mezi jeho členy, nabízí i potřebné (nejen) základní know-how, které je pro začátečníky i pokročilé v oboru často těžké získávat. Každé setkání pod vedením koordinátora obsahuje  vzdělávací blok na  fundraisingová témata s hostem. Během setkání nebo i po něm následuje diskuse či praktická práce na úkolech

Setkávání probíhá od poloviny roku 2020 pouze formou online, a v roce 2021 jsme nastavili formu pravidelného setkávání každý měsíc.

Kluby probíhají každé první úterý v měsíci od 17.00 do 18.30 hodin na ZOOM.

 

 

LISTOPAD

Úterý 1.11. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Jan Straka, Učitel naživo z.s.

www.ucitelnazivo.cz | www.reditelnazivo.cz

Dlouhodobá fundraisingová strategie a vize v organizaci.

 

PROSINEC

Klub fundraiserů proběhne naživo a máme možnost se společně vidět v rámci OPEN SPACE

8.12. 2022, 9.30 -15.30h

Již proběhlá sdílení v klubu fundraiserů v roce 2022

 

ŘÍJEN

Úterý 4.10. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Adéla Vojáčková, Nadace Via

Portál Darujme.cz Propojení Darujme na sociální sítě. Změny a plány v Darujme pro následující období.

 

 

ZÁŘÍ

Úterý 6.9. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Lukáš Hejna, vedoucí fundraisingu Nadace Via

Milan Vlasák, fundraiser Charita Česká republika

Tereza Jakešová, péče o dárce Post Bellum

Emergency sbírky a kontakt s dárci. Sdílení získaných zkušeností a doporučení, co se daří / nedaří, povedlo / nepovedlo v dřívějších sbírkách. Po 10minutovém vstupu každého z pozvaných hostů otevřeme diskuzi s účastníky klubu fundraiserů.

Facilituje: Jana Ledvinová

 

ČERVEN

Úterý 7.6. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Zdeňka Sobotová, vedoucí oddělení péče o dárce Diakonie Českobratrské církve evangelické

Zdeňka Sobotová přijala pozvání do Klubu fundraiserů, kam jsme ji pozvali, aby s námi sdílela zkušenosti Diakonie s jejich úspěšným telefundraisingem a konverzí jednorázových na pravidelné dárce.

 

KVĚTEN

Úterý 3.5.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu

Jakub Roun, vedoucí oddělení komunikace a fundraisingu, Armáda spásy v ČR

Kampaň Nocleženka pro individuální dárce

Jakub Roun s námi bude sdílet zkušenosti, výsledky, doporučení, které v týmu získali v rámci velmi úspěšné kampaně pro lidi bez domova Nocleženka. A na co se budeme Jakuba ptát?

Jak přišli na ten nápad?

Jak testovali, jestli to klapne?

Jak nastavovali komunikaci s jednotlivými segmenty dárců?

Jak to zvládali personálně?

Jaké měli na začátku v kampani obavy?

Kolik mají dárců, jak se mění počty podle počasí?

Jak jim děkují, co jim nabízejí? Kolik přispívá opakovaně?

Co připravují dál - v následujících letech?

Jak to plánují?

Kolik dárců jim nechává telefon? Budou s ním nějak pracovat?

Pomohl jim program FRIN, kterého se účastnili? A jakým způsobem?

 

DUBEN

Úterý 5.4.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.

Pavel Hrica, ředitel slovenské organizace Cesta von.

Téma: Firemní ambasadoři, influenceři, dobrovolníci ve FR.

Jana Ledvinová se bude vyptávat Pavla Hrici na zapojování dobrovolníků a influencerů do fundraisingu. Pavol Hrica nám také sdělí jak zapojovali kabinet partnerů do fundraisingové kampaně. A poví nám i o sbírce, video klipu pro děti, nebo o návštěvě prezidentky Čaputové a její podpoře pro program Omama. Je toho opravdu více než dost, co s námi v rámci klubu fundraiserů může Cesta von a Pavel Hrica sdílet.

Webová stránka Cesta von

 

BŘEZEN

Úterý 1.3.2022 od 17 do 18.30

Host: Denisa Havrdová, firma Papelote

Téma: Firemní dárcovství z pohledu firem. Aneb "Co za to?"

Denisa Havrdová z firmy Papelote

Hostem Jana Kroupy bude Denisa Havrdová, která spolupracuje s neziskovými organizacemi Cesta domů a Zachraň jídlo.

Budeme se jí ptát na firemní dárcovství Papelote:

Proč to děláte? Co vás na tom baví? Co vás na tom nebaví? Kdy vám to dává smysl a kdy ne? Jak si vybíráte? Jak se to vztahuje k vašim firemním hodnotám a kultuře? atd.

Webová stránka Papelote

 

 

ÚNOR

Úterý 1.2.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.

Host: Judita Nechvátalová, Green Cat

Téma: Firemní dárcovství

Otázky, které Judita zodpovídala na základě poptávky od členů Klubu fundraiserů:

  • Jak oslovit, získat, udržet si firemní dárce - co se za poslední 2 roky změnilo?
  • Jak obnovit spolupráci u firem, které byly zasaženy covidem a jak firmy znovu namotivovat
  • Jak získat 1-2 stabilní firemní partnery pro dlouhodobou spolupráci?
  • Ambasadorství u dobrých firemních partnerů

 

První setkání roku 2022 proběhlo s Janou Ledvinovou a Janem Kroupou za ČCF

LEDEN

11. 1. 2022 od 17 do 18.30 hodin

Téma: Aktuální výzvy a situace ve fundraisingu

První klub je otevřen všem členům i nečlenům, potenciálním zájemcům, nebo jen příznivcům fundraisingu. Registrace zde.

Budeme sdílet aktuální výzvy ve fundraisingu, pobavíme se o situaci v dárcovství v ČR, budeme společně hledat odpovědi na otázky, kterými se zabýváme. Po uplynulém období, které přineslo nám všem nutné změny v oblasti technologií, CRM systémů, online fundraisingu a s tím související zlepšování péče o dárce, můžeme možná trochu vydechnout a zabývat se tím, kudy dál. Možná už mnozí z nás mají i víceletou strategii organizace na papíře. A možná někteří stále ještě tápou. Pro všechny je Klub fundraiserů, otevřená platforma sdílení a vzdělávání, otázek a odpovědí z různých tématických oblastí.

Nabídka kurzů

PŘIHLAŠOVÁNÍ SPUŠTĚNO- ROK 2023: Profesionální fundraiser I. Celkem 12 dnů veškerých dovedností pro fundraising

 Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které…