O klubu fundraiserů

České centrum fundraisingu již od ledna 2009 sdružuje profesionální i začínající fundraisery v klubu fundraiserů.

Klub fundraiserů, kromě sdílení informací mezi jeho členy, nabízí i potřebné (nejen) základní know-how, které je pro začátečníky i pokročilé v oboru často těžké získávat. Každé setkání pod vedením koordinátora obsahuje  vzdělávací blok na  fundraisingová témata s hostem. Během setkání nebo i po něm následuje diskuse či praktická práce na úkolech

Harmonogram klubů roku 2023

Setkávání probíhá od poloviny roku 2020 pouze formou online, a v roce 2021 jsme nastavili formu pravidelného setkávání každý měsíc.

Kluby probíhají každé první úterý v měsíci od 17.00 do 18.30 hodin na ZOOM.

 

Úterý 10.1. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Novoroční setkání s Janou Ledvinovou a Janem Kroupou

Sdílení novinek ve fundraisingu, reflexe roku 2022 a sdílení vlastních úspěchů a neúspěchů kampaní a vánočních kampaní loňského roku.

Nabrání očekávání a potřeb a přání od zájemců o Klub fundraiserů pro rok 2023. Na základě potřeb členů klubu bude vytvořen obsah klubu roku 2023 a osloveni hosté.

První klub je otevřen všem členům i nečlenům, potenciálním zájemcům, nebo jen příznivcům fundraisingu.

Registrace do ZOOM setkání zde.

 

Úterý 7.2. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Jan Gregor, Svět neziskovek

Téma: CEE Fundraising Conference v Bratislavě. Postřehy toho nejlepšího z konference očima hosta Jana Gregora.

Konference s podtitulem The Power Of (Online) Community se zabývala tématy, jako jsou budování vztahů a zapojování komunit, využívání síly komunit pro společenské dobro nebo vliv nedávných událostí na mobilizaci zdrojů. 4 „masterclasses“: o firemním fundraisingu, leadershipu v době velkých změn, budování větších komunit prostřednictvím peer-to-peer fundraisingu a o tom, jak zapojit dárce po skončení krize.

 

Úterý 7.3. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Judita Nechvátalová, Green Cat

Téma: Firemní fundraising a Judity 3 klíče k úspěšnému firemnímu fundraisingu

1) Správné vytipování firmy/firem, které oslovíme
2) Jak a koho oslovit
3) Umění „prodejního“ rozhovoru
 
Dovednosti firemního fundraisingu tímto sdílecím klubem fundraiserů nezískáte. Ale pokud jste na začátku ve fundraisingu, tak si uvědomíte to nejdůležitější, co budete k této práci potřebovat a jaké dovednosti jsou zásadní. A pokud jste pokročilejší, můžete očekávat jako vždy konkrétní rady a tipy od Judity Nechvátalové právě pro vaši situaci.
A pokud vás klub zaujme, přijďte na vypsaný workshop s Juditou 19.4. Rychle se obsazuje, ale ještě je pár míst volných.

 

Úterý 4.4. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Helena Štohanzlová, Cesta Domů 

Téma: Odkazy ze závěti

Cesta domů postavila ze závěti dům. Jak pracuje s tímto tématem a jak přemýšlí Cesta domů o odkazech ze závěti. Jaká řeší dilemata a etické otázky. 

Téma budeme rozvíjet formou rozhovoru s Janem Kroupou.

 

Úterý 2.5. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Jiří Sázel, předseda Brontosaurů v Himálajích

Téma: Kluby přátel

Společně s Jiřím se podíváme na to, jak fungují kluby přátel, rozesílky "newsletterů" a fundraisingové kampaně v rámci klubů přátel. A zeptáme se ho co je třeba členům klubu nabídnout  a jestli je vůbec potřeba něco nabízet. A zeptáme se také na čem Brontosauři stavěli  "fanouškovství" Brontosaurů v Himálájích. V neposlední řadě se podíváme do historie kde sháněli Brontosauři kontakty pro dárcovské "newslettery".

Moderuje: Jana Ledvinová

 

Úterý 6.6. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Tomáš Vyhnálek, ředitel fundraisingového oddělení, Člověk v tísni

Nastavení týmu v organizaci

Jak tým v Člověku v tísni rostl? Kdy a na základě čeho jste přijímali nové lidi do týmu? Podle čeho se rozhodujete o jeho velikosti a kdo o tom všechno rozhoduje? Pokud byste dnes stavěli znovu FR tým, jak byste postupovali? - celý tým najednou / nebo jeho postupné nabalování? Jaké by byly role? Jak by byl napojený na ostatní týmy v organizaci a na které?

Moderuje: Jan Kroupa

 

Úterý 5.9. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Hosté: Eduard Marček, Slovenské centrum fundraisingu a Jan Gregor, Svět Neziskovek

Téma: Česko-slovenská fundraisingová konference v Praze

Moderuje: Jan Kroupa

 

Úterý 3.10. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Host: Renata Kutina Vášová, Hospic sv. Štěpána

Téma: Kontakty z benefičních akcí, jejich mobilizace, běh pro hospice

Jak organizovat benefiční akce? Jak pracovat s kontakty, dárci a jak je mobilizovat? O tom všem si budeme povídat s Renatou Vášovou z Hospice sv.Štěpána v Litoměřicích.

 

Úterý 7.11. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Hosté:

Marcela Murgašová, výkonná ředitelka Nadace Blíž k sobě

Petr Cabák, 3WFoundation

 

Téma: Firemní a rodinné nadace.

Jak nastavují firemní a rodinné nadace strategii? Jak si vybírají partnery a co od nich očekávají?

Moderuje: Jan Kroupa

 

Pondělí 4.12. OPEN SPACE a živé setkání od 9.30 do 15.30h

Cena nad rámec členství v Klubu: 500 Kč + DPH / účastník. 

V ceně je zajištěno občerstvení po celý den

Kluby, které proběhly v roce 2022

Setkání klubu fundraiserů v roce 2022

 

PROSINEC

Klub fundraiserů proběhl naživo v rámci OPEN SPACE

8.12. 2022, 9.30 -15.30h

Cena za účast na Klubu FR nad rámec členství v celoročním klubu: 500 Kč + DPH/účastník.

 

LISTOPAD

Úterý 1.11. od 17 do 18.30h na ZOOMu

Jan Straka, Učitel naživo z.s.

www.ucitelnazivo.cz | www.reditelnazivo.cz

Dlouhodobá fundraisingová strategie a vize v organizaci.

 

ŘÍJEN

Úterý 4.10. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Adéla Vojáčková, Nadace Via

Portál Darujme.cz Propojení Darujme na sociální sítě. Změny a plány v Darujme pro následující období.

 

 

ZÁŘÍ

Úterý 6.9. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Lukáš Hejna, vedoucí fundraisingu Nadace Via

Milan Vlasák, fundraiser Charita Česká republika

Tereza Jakešová, péče o dárce Post Bellum

Emergency sbírky a kontakt s dárci. Sdílení získaných zkušeností a doporučení, co se daří / nedaří, povedlo / nepovedlo v dřívějších sbírkách. Po 10minutovém vstupu každého z pozvaných hostů otevřeme diskuzi s účastníky klubu fundraiserů.

Facilituje: Jana Ledvinová

 

ČERVEN

Úterý 7.6. od 17 do 18.30 na ZOOMu

Zdeňka Sobotová, vedoucí oddělení péče o dárce Diakonie Českobratrské církve evangelické

Zdeňka Sobotová přijala pozvání do Klubu fundraiserů, kam jsme ji pozvali, aby s námi sdílela zkušenosti Diakonie s jejich úspěšným telefundraisingem a konverzí jednorázových na pravidelné dárce.

 

KVĚTEN

Úterý 3.5.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu

Jakub Roun, vedoucí oddělení komunikace a fundraisingu, Armáda spásy v ČR

Kampaň Nocleženka pro individuální dárce

Jakub Roun s námi bude sdílet zkušenosti, výsledky, doporučení, které v týmu získali v rámci velmi úspěšné kampaně pro lidi bez domova Nocleženka. A na co se budeme Jakuba ptát?

Jak přišli na ten nápad?

Jak testovali, jestli to klapne?

Jak nastavovali komunikaci s jednotlivými segmenty dárců?

Jak to zvládali personálně?

Jaké měli na začátku v kampani obavy?

Kolik mají dárců, jak se mění počty podle počasí?

Jak jim děkují, co jim nabízejí? Kolik přispívá opakovaně?

Co připravují dál - v následujících letech?

Jak to plánují?

Kolik dárců jim nechává telefon? Budou s ním nějak pracovat?

Pomohl jim program FRIN, kterého se účastnili? A jakým způsobem?

 

DUBEN

Úterý 5.4.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.

Pavel Hrica, ředitel slovenské organizace Cesta von.

Téma: Firemní ambasadoři, influenceři, dobrovolníci ve FR.

Jana Ledvinová se bude vyptávat Pavla Hrici na zapojování dobrovolníků a influencerů do fundraisingu. Pavol Hrica nám také sdělí jak zapojovali kabinet partnerů do fundraisingové kampaně. A poví nám i o sbírce, video klipu pro děti, nebo o návštěvě prezidentky Čaputové a její podpoře pro program Omama. Je toho opravdu více než dost, co s námi v rámci klubu fundraiserů může Cesta von a Pavel Hrica sdílet.

Webová stránka Cesta von

 

BŘEZEN

Úterý 1.3.2022 od 17 do 18.30

Host: Denisa Havrdová, firma Papelote

Téma: Firemní dárcovství z pohledu firem. Aneb "Co za to?"

Denisa Havrdová z firmy Papelote

Hostem Jana Kroupy bude Denisa Havrdová, která spolupracuje s neziskovými organizacemi Cesta domů a Zachraň jídlo.

Budeme se jí ptát na firemní dárcovství Papelote:

Proč to děláte? Co vás na tom baví? Co vás na tom nebaví? Kdy vám to dává smysl a kdy ne? Jak si vybíráte? Jak se to vztahuje k vašim firemním hodnotám a kultuře? atd.

Webová stránka Papelote

 

 

ÚNOR

Úterý 1.2.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.

Host: Judita Nechvátalová, Green Cat

Téma: Firemní dárcovství

Otázky, které Judita zodpovídala na základě poptávky od členů Klubu fundraiserů:

  • Jak oslovit, získat, udržet si firemní dárce - co se za poslední 2 roky změnilo?
  • Jak obnovit spolupráci u firem, které byly zasaženy covidem a jak firmy znovu namotivovat
  • Jak získat 1-2 stabilní firemní partnery pro dlouhodobou spolupráci?
  • Ambasadorství u dobrých firemních partnerů

 

První setkání roku 2022 proběhlo s Janou Ledvinovou a Janem Kroupou za ČCF

LEDEN

11. 1. 2022 od 17 do 18.30 hodin

Téma: Aktuální výzvy a situace ve fundraisingu

První klub je otevřen všem členům i nečlenům, potenciálním zájemcům, nebo jen příznivcům fundraisingu. Registrace zde.

Budeme sdílet aktuální výzvy ve fundraisingu, pobavíme se o situaci v dárcovství v ČR, budeme společně hledat odpovědi na otázky, kterými se zabýváme. Po uplynulém období, které přineslo nám všem nutné změny v oblasti technologií, CRM systémů, online fundraisingu a s tím související zlepšování péče o dárce, můžeme možná trochu vydechnout a zabývat se tím, kudy dál. Možná už mnozí z nás mají i víceletou strategii organizace na papíře. A možná někteří stále ještě tápou. Pro všechny je Klub fundraiserů, otevřená platforma sdílení a vzdělávání, otázek a odpovědí z různých tématických oblastí.

Nabídka kurzů

OTEVŘENO: Začněte s individuálním fundraisingem a telefundraisingem TEĎ HNED

Přemýšlíte ve vaší organizaci o tom, že možná dozrál čas nastartovat větší finanční nezávislosti a budovat vztahy s individuálními dárci? Nevíte, jestli je vaše organizace pro individuální fundraising vhodná a co všechno potřebujete k tomu, abyste mohli začít? Kurz s názvem “První kroky v individuálním fundraisingu” vám v průběhu jednoho dne na všechny tyto otázky odpoví.