O klubu fundraiserů
České centrum fundraisingu již od ledna 2009 sdružuje profesionální i začínající fundraisery v klubu fundraiserů.
Klub fundraiserů, kromě sdílení informací mezi jeho členy, nabízí i potřebné (nejen) základní know-how, které je pro začátečníky i pokročilé v oboru často těžké získávat. Každé setkání pod vedením koordinátora obsahuje vzdělávací blok na fundraisingová témata s hostem. Během setkání nebo i po něm následuje diskuse či praktická práce na úkolech
Setkávání probíhá od poloviny roku 2020 pouze formou online, a v roce 2021 jsme nastavili formu pravidelného setkávání každý měsíc.
Kluby probíhají každé první úterý v měsíci od 17.00 do 18.30 hodin na ZOOM.
KVĚTEN
Úterý 3.5.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu
Jakub Roun, vedoucí oddělení komunikace a fundraisingu, Armáda spásy v ČR
Kampaň Nocleženka pro individuální dárce
Jakub Roun s námi bude sdílet zkušenosti, výsledky, doporučení, které v týmu získali v rámci velmi úspěšné kampaně pro lidi bez domova Nocleženka. A na co se budeme Jakuba ptát?
Jak přišli na ten nápad?
Jak testovali, jestli to klapne?
Jak nastavovali komunikaci s jednotlivými segmenty dárců?
Jak to zvládali personálně?
Jaké měli na začátku v kampani obavy?
Kolik mají dárců, jak se mění počty podle počasí?
Jak jim děkují, co jim nabízejí? Kolik přispívá opakovaně?
Co připravují dál - v následujících letech?
Jak to plánují?
Kolik dárců jim nechává telefon? Budou s ním nějak pracovat?
Pomohl jim program FRIN, kterého se účastnili? A jakým způsobem?
ČERVEN
Úterý 7.6. od 17 do 18.30 na ZOOMu
Zdeňka Sobotová, vedoucí oddělení péče o dárce Diakonie Českobratrské církve evangelické
Zdeňka Sobotová přijala pozvání do Klubu fundraiserů, kam jsme ji pozvali, aby s námi sdílela zkušenosti Diakonie s jejich úspěšným telefundraisingem a konverzí jednorázových na pravidelné dárce.
ZÁŘÍ
Úterý 6.9. od 17 do 18.30 na ZOOMu
Lukáš Hejna, vedoucí fundraisingu Nadace Via
Další hosté - budou upřesněni
Emergency sbírky a kontakt s dárci. Sdílení získaných zkušeností a doporučení.
ŘÍJEN
Úterý 4.10. od 17 do 18.30 na ZOOMu
Adéla Vojáčková, Nadace Via
Portál Darujme.cz Propojení Darujme na sociální sítě. Změny a plány v Darujme pro následující období.
Již proběhlá sdílení v klubu fundraiserů v roce 2022
DUBEN
Úterý 5.4.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.
Pavel Hrica, ředitel slovenské organizace Cesta von.
Téma: Firemní ambasadoři, influenceři, dobrovolníci ve FR.
Jana Ledvinová se bude vyptávat Pavla Hrici na zapojování dobrovolníků a influencerů do fundraisingu. Pavol Hrica nám také sdělí jak zapojovali kabinet partnerů do fundraisingové kampaně. A poví nám i o sbírce, video klipu pro děti, nebo o návštěvě prezidentky Čaputové a její podpoře pro program Omama. Je toho opravdu více než dost, co s námi v rámci klubu fundraiserů může Cesta von a Pavel Hrica sdílet.
BŘEZEN
Úterý 1.3.2022 od 17 do 18.30
Host: Denisa Havrdová, firma Papelote
Téma: Firemní dárcovství z pohledu firem. Aneb "Co za to?"
Denisa Havrdová z firmy Papelote
Hostem Jana Kroupy bude Denisa Havrdová, která spolupracuje s neziskovými organizacemi Cesta domů a Zachraň jídlo.
Budeme se jí ptát na firemní dárcovství Papelote:
Proč to děláte? Co vás na tom baví? Co vás na tom nebaví? Kdy vám to dává smysl a kdy ne? Jak si vybíráte? Jak se to vztahuje k vašim firemním hodnotám a kultuře? atd.
ÚNOR
Úterý 1.2.2022 od 17 do 18.30 na ZOOMu.
Host: Judita Nechvátalová, Green Cat
Téma: Firemní dárcovství
Otázky, které Judita zodpovídala na základě poptávky od členů Klubu fundraiserů:
- Jak oslovit, získat, udržet si firemní dárce - co se za poslední 2 roky změnilo?
- Jak obnovit spolupráci u firem, které byly zasaženy covidem a jak firmy znovu namotivovat
- Jak získat 1-2 stabilní firemní partnery pro dlouhodobou spolupráci?
- Ambasadorství u dobrých firemních partnerů
První setkání roku 2022 proběhlo s Janou Ledvinovou a Janem Kroupou za ČCF
LEDEN
11. 1. 2022 od 17 do 18.30 hodin
Téma: Aktuální výzvy a situace ve fundraisingu
První klub je otevřen všem členům i nečlenům, potenciálním zájemcům, nebo jen příznivcům fundraisingu. Registrace zde.
Budeme sdílet aktuální výzvy ve fundraisingu, pobavíme se o situaci v dárcovství v ČR, budeme společně hledat odpovědi na otázky, kterými se zabýváme. Po uplynulém období, které přineslo nám všem nutné změny v oblasti technologií, CRM systémů, online fundraisingu a s tím související zlepšování péče o dárce, můžeme možná trochu vydechnout a zabývat se tím, kudy dál. Možná už mnozí z nás mají i víceletou strategii organizace na papíře. A možná někteří stále ještě tápou. Pro všechny je Klub fundraiserů, otevřená platforma sdílení a vzdělávání, otázek a odpovědí z různých tématických oblastí.
Nabídka kurzů
Profesionální fundraiser I. Celkem 12 dnů veškerých dovedností pro fundraising
Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které…
Fundraising Friendly Klub, online platforma sdílení pro ředitele organizací a členy správních rad
Fundraising Friendly Klub je určený pro absolventy kurzu Fundraising Friendly pro ředitele organizací a členy správních rad. Absolventi již získali základy jak přistupovat a zařadit fundraising do svých organizací. Na základě poptávky po kontinuálním sdílení ze strany absolventů předchozích běhů…
Profesionální fundraiser II. – plánování fundraisingu pro fundraisery a vedoucí pracovníky organizace
Kurz profesionální fundraiser II. zavádíme poprvé v roce 2022. Tento cyklus se specializuje na plánování fundraisingu a navazuje na základy získané v dlouhodobém kurzu Profesionální fundraiser I. Kurz vychází z osnov magisterského programu Plánování fundraisingu na DAMU, kde jej Jana…
BOOTCAMP: fundraisingová dílna
BootCamp fundraisingová dílna je pro organizace, které vážně přemýšlejí o tom, že by se konečně pořádně opřely do fundraisingu. Intenzívní, praktická dvoudenní “nalejvárna” jak postavit vaší první nebo novou kampaň pro dárce, jak si všechno naplánovat, koho zapojit, jak nastavit cíle,…
OPEN SPACE moderovaná diskuzní konference 2022
Open Space Open Space je naše každoroční aktivita na závěr každého fundraisingového roku. Sdílení zkušeností, úspěchů, neúspěchů i pochybností s ostatními fundraisery, s lídry neziskovek, s mentory a experty akceleračního programu FRIN a ČCF. To je obsahem Open Space. Co konkrétně nás čeká? aktivní účast na…