Vytvořte silné vazby s dárci: personalizujte obsah a pochopte lépe své dárce. Cesty ke zvládnutí fundraisingu vedou přes znalost vašeho publika. Teprve když budete vědět s kým mluvíte a porozumíte mu, tak můžete dobře komunikovat a vytvářet smysluplné a dlouhodobé vazby.
Začínáte nebo jste už i středně pokročilí ve fundraisingu? Pak pojďte s Michalem Veselým transformovat fundraising: a naučte se využít sílu personalizace a marketingových nástrojů. Ušetříte si tím spoustu času a peněz investovaných do slepých uliček.
Na semináři propojíme nástroje profesionálního marketingu a fundraisingu a sami zjistíte jak moc k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje. Pojďte s námi objevovat taje marketingové komunikace a transformovat potřebné znalosti a zkušenosti do světa fundraisingu.
Na semináři získáte následující dovednosti a znalosti:
- Vymezíme persony a archetypy, tedy naše současné dárce a potenciální dárce dle jungovské typologie tak, abychom věděli koho a jak oslovit. A tedy jak přizpůsobit fundraisingovou kampaň tzv. „na míru“ a dále s ní pracovat a vyhodnocovat. Tomuto se v marketingu říká personalizace obsahu. Jedná se o základní nastavení jak s kým komunikovat, aby vám dobře rozuměl a věřil.
- Podíváme se jak nejlépe vytipovat, prozkoumat, oslovit a získat potenciální dárce a jak s nimi dále rozvíjet vztah a vzájemnou důvěru.
- Získáte praktický nástroj pro plánování efektivní komunikace s dárci ve vaší organizaci. Podíváme se na celkovou cestu dárce pohledem marketingu, tedy na customers journey.
- Objevíme společně kouzlo see-think-do-care, marketingový rámec navržený Avinash Kaushikem, Digital Marketing Evangelist u Google, pro efektivní fundraising.
- See: „Připojte se k nám a objevte možnosti, jak můžete přispět k proměně světa. Vaše cesta za větším dopadem začíná zde!“
- Think: „Zvažujete, jakým způsobem udělat rozdíl? Přidejte se k naší misi a zjistěte, jak může váš dar napomoci k proměně životů.“
- Do: „Přeměňte své úvahy na konkrétní čin. Udělejte dar nyní a staňte se součástí naší cesty za proměnou světa.“
- Care: „Děkujeme vám za váš dar! Společně s vámi se těšíme na budování silnějších komunit. Dále podporujte naši misi a prohlubujte svůj dopad na svět.“
Získávání vhledu do světa marketingu se vám může hodit i při komunikaci s firemními dárci, kteří našemu NGO slangu často nerozumí (tak jako my nerozumíme jim).
Pro koho je kurz vhodný:
Kurz je určen pro začínající i středně pokročilé fundraisery občanského sektoru, pro které je marketing cizí oblastí. Kurz není určený pro vystudované marketéry.
Michal Veselý
Michal Veselý je zkušený profesionál z oblasti řízení, rozvoje organizace, fundraisingu a marketingu. Vizionář, stratég, milovník přírody, ekonom a marketér. Pracuje jako ředitel marketingu a brand manažer inovační agentury JIC. Fundraisingem se profesionálně zabývá od roku 1999 v barvách Nadace Partnerství a jako ředitel mezinárodní Environmental Partnership Association20 let působil v Nadaci Partnerství kde drivoval zejména firemní fundraising a kampaně spojené s ochranou přírody. Má zkušenosti rovněž s přípravou Major Donors Campaign i přípravou velkých evropských projektů financovaných z LIFE+ a Europe Aid nebo procesem strategického plánování. Působil ve správních radách několika neziskových organizací v Česku i zahraničí, Business Leaders Forum a European Green Belt, dlouhodobě spolupracoval s Climate Alliance a European Foundation Center. Aktuálně řídí marketing v přední české agentuře podporující lidi se zájmem o podnikání a podnikavost JIC, kde se zabývá zejména changemanagementem drivovaným slibem značky a redesignem služeb. Studoval a učil management neziskových organizací. Absolvoval international visitors leadership program v USA zaměřený na social enterpreneurship. Aktuálně se zdokonaluje v Koučing akademie Libchavy v metodách využití koučingu v managementu a systemickém řízení týmů.
Michal Veselý je mentorem programu FRIN a organizacím pomáhá zejména v těchto oblastech: Strategická segmentace zákazníků, vytvoření person, marketingový model see-think-do-care pro on-lime marketing a fundraising. A firemní fundraising, value proposition, strategie a CSR strategie.