Naši dárci nejsou jednolitou skupinou, ale jsou různí a mají různé motivy pro naši podporu. A my s dárci potřebujeme komunikovat různými způsoby a přitom vždy pravdivě.
Teprve když budeme vědět s kým mluvíme a porozumíme mu, tak můžeme dobře komunikovat a vytvářet smysluplné a dlouhodobé vazby.
Začínáte nebo jste už i středně pokročilí ve fundraisingu? Pak pojďte s Michalem Veselým transformovat fundraising: a naučte se využít sílu personalizace a marketingových nástrojů. Ušetříte si tím spoustu času a peněz investovaných do slepých uliček.
Na semináři propojíme nástroje profesionálního marketingu a fundraisingu a zjistíme jak moc k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje.
Na semináři získáte následující dovednosti a znalosti:
- Vymezíme persony a archetypy, tedy naše současné dárce, potenciální dárce i nás dle jungovské typologie tak, abychom věděli koho a jak oslovit.
- Fundraisingovou kampaň přizpůsobíme tzv. „na míru“, a díky tomu s ní můžeme dále pracovat a vyhodnocovat ji. Tomuto se v marketingu říká personalizace obsahu. Jedná se o základní nastavení jak s kým komunikovat, aby nám dobře rozuměl a věřil.
- Podíváme se jak nejlépe vytipovat, prozkoumat, oslovit a získat potenciální dárce a jak s nimi dále rozvíjet vztah a vzájemnou důvěru.
- Získáme praktický nástroj pro plánování efektivní komunikace s dárci ve vaší organizaci. Podíváme se na celkovou cestu dárce pohledem marketingu, tedy na customers journey.
- Objevíme společně kouzlo see-think-do-care, marketingový rámec navržený Avinash Kaushikem, Digital Marketing Evangelist u Google, pro efektivní fundraising.
- See: „Připojte se k nám a objevte možnosti, jak můžete přispět k proměně světa. Vaše cesta za větším dopadem začíná zde!“
- Think: „Zvažujete, jakým způsobem udělat rozdíl? Přidejte se k naší misi a zjistěte, jak může váš dar napomoci k proměně životů.“
- Do: „Přeměňte své úvahy na konkrétní čin. Udělejte dar nyní a staňte se součástí naší cesty za proměnou světa.“
- Care: „Děkujeme vám za váš dar! Společně s vámi se těšíme na budování silnějších komunit. Dále podporujte naši misi a prohlubujte svůj dopad na svět.“
Získávání vhledu do světa marketingu se vám může hodit i při komunikaci s firemními dárci, kteří našemu NGO slangu často nerozumí (tak jako my nerozumíme jim).
Pro koho je kurz vhodný:
Kurz je určen pro začínající i středně pokročilé fundraisery občanského sektoru, pro které je marketing cizí oblastí. Kurz není určený pro vystudované marketéry.
Michal Veselý
Michal Veselý je zkušený profesionál z oblasti řízení, rozvoje organizace, fundraisingu a marketingu. Vizionář, stratég, milovník přírody, ekonom a marketér.
V akceleračním programu FRIN přivedl v posledních letech 2 organizace svým mentoringem k cenným vítězstvím v konkurenci 10 organizací. Organizacím FRIN pomáhá zejména v těchto oblastech: strategická segmentace zákazníků, vytvoření person, marketingový model see-think-do-care pro on-lime marketing a fundraising. A firemní fundraising, value proposition, strategie a CSR strategie.
Pracuje jako ředitel marketingu a brand manažer inovační agentury JIC.
Fundraisingem se profesionálně zabývá od roku 1999 v barvách Nadace Partnerství a jako ředitel mezinárodní Environmental Partnership Association. V Nadaci Partnerství kde drivoval zejména firemní fundraising a kampaně spojené s ochranou přírody. Má zkušenosti rovněž s přípravou Major Donors Campaign i přípravou velkých evropských projektů financovaných z LIFE+ a Europe Aid nebo procesem strategického plánování. Působil ve správních radách několika neziskových organizací v Česku i zahraničí, Business Leaders Forum a European Green Belt, dlouhodobě spolupracoval s Climate Alliance a European Foundation Center. Aktuálně řídí marketing v přední české agentuře podporující lidi se zájmem o podnikání a podnikavost JIC, kde se zabývá zejména changemanagementem drivovaným slibem značky a redesignem služeb. Studoval a učil management neziskových organizací. Absolvoval international visitors leadership program v USA zaměřený na social enterpreneurship. Aktuálně se zdokonaluje v Koučing akademie Libchavy v metodách využití koučingu v managementu a systemickém řízení týmů.