Praktický kurz pro organizace, které chtějí vybudovat stabilní dárcovskou základnu
Hledáte cestu, jak ve vaší organizaci zvýšit finanční nezávislost a budovat dlouhodobé vztahy s individuálními dárci? Přemýšlíte, jestli je individuální fundraising pro vaši organizaci vhodný a co všechno je potřeba k jeho úspěšnému zavedení?
Jednodenní praktický kurz vám poskytne jasný plán, jak s fundraisingem začít, jak nastavit procesy, jak začít fundraisingové kampaně a jak efektivně komunikovat s dárci včetně praktické ukázky a vyzkoušení si telefundraisingového hovoru.
Co si odnesete:
Praktické know-how pro nastavení individuálního fundraisingu ve vaší organizaci od základů.
Jasné kroky pro získání nových dárců, jejich udržení a přetváření na pravidelné dárce.
Ukázku práce s CRM systémem pro správu dárcovských kontaktů.
Konkrétní tipy na podobu emailů, které dárce osloví a vezmou za srdce.
Dovednosti nastavení kampaní a systémů.
Scénář pro profesionální telefundraisingový hovor s individuálními dárci.
Základy individuálního fundraisingu
- Co je individuální fundraising a jak funguje v praxi.
- Co všechno potřebujete pro jeho úspěšné nastavení.
- Kolik to stojí?
- Cesta dárce: Jak komunikovat s dárcem tak, aby se z jednorázového dárce proměnil na pravidelného dárce? Jaké nástroje k tomu můžete využít? Pro malé, i větší organizace.
Nastavení kampaní a systémů
- Krok za krokem: Jak nastavit první akviziční a retenční kampaně
- Jak efektivně nastavit fundraisingové procesy a komunikaci z hlediska získání nových dárců a péče o stávající?
- Praktická ukázka: CRM systém pro evidenci dárců a správu kontaktů.
- Q&A. Všechno, na co jste se chtěli zeptat. Tipy pro malou, i větší organizaci.
Telefundraising – teorie i praxe
- Proč, s čím, jak a co volat: Telefundraising jako klíčový nástroj akvizice a péče
- Scénáře hovorů a příprava na různé situace.
- Připravíte si vlastní scénář rozhovoru.
- Praktická ukázka hovoru v bezpečném prostředí
- Individuální zpětná vazba a tipy na zlepšení
Pro koho je kurz určen?
Kurz je ideální pro organizace, které:
- Začínají s individuálním fundraisingem nebo zvažují jeho zavedení
- Chtějí získat konkrétní postupy, jak efektivně oslovovat a pečovat o dárce
- Chtějí zapojit telefundraising jako součást své fundraisingové strategie
Proč se kurzu zúčastnit?
Naučíte se nejen teorii, ale hlavně praktické dovednosti, které můžete ihned využít.
Získáte konkrétní návod na první fundraisingové kampaně a jejich správu.
Vyzkoušíte si telefundraising naživo a získáte zpětnou vazbu pro zlepšení.
Můžete konzultovat individuální potřeby vaší organizace s lektorem.
Přihlaste se a začněte budovat silné vztahy se svými dárci ještě dnes!
Sámir Shanaáh
Sámir pracuje v neziskovém sektoru od roku 2017, tehdy díky telefonátu z organizace Amnesty Interational začal aktivně působit jako dobrovolník pro tuto organizaci v rámci projektu “Živá knihovna” a následně si zkusil, jaké to je volat a pečovat o dárce v rámci telefundraisingového oddělení. Díky tomu objevil svůj profesní i životní směr. Po začátcích v Amnesty International, následně nastoupil do organizace Arnika na pozici “Koordinátora individuálního fundraisingu”, kde zlepšil a rozšířil stávající individuální fundraising do komplexní a profesionální úrovně. To obnášelo především implementovat kvalitní CRM systém, nastavit veškeré procesy v rámci tzv. journeys a dalších systémových procesů, vybudovat od základu telefundraising, nebo například propojit e-shop a merchandising s fundraisingem. Po Arnice Sámir následně nastoupil jako koordinátor individuálního fundraisingu do České pirátské strany, kde působí i v současné době. V České pirátské straně on a další lidé z týmu vybudovali celý individuální fundraising téměř od základů včetně dárcovského webu, CRM, telefundraisingu, právních aspektů fundraisingu politické strany, strategie, merchandisingu a crowdfundingu nebo realizace komplexních fundraisingových kampaní. V roce 2023 se vrátil do Amnesty International jako vedoucí fundraisingového oddělení. Po několika letech se Sámir vyprofiloval a jeho specializací se tak stal individuální fundraising se zaměřením na malé a střední dárce, telefundraising a vybudování a rozvoj individuálního fundraisingu v organizacích.To jsou také témata, které nejraději školí a konzultuje v organizacích.