České centrum fundraisingu již od ledna 2009 sdružuje profesionální i začínající fundraisery v klubu fundraiserů.
Klub fundraiserů, kromě sdílení informací mezi jeho členy, nabízí i potřebné know-how, které je pro začátečníky i pokročilé v oboru často těžké získávat. Každé setkání pod vedením koordinátora obsahuje vzdělávací blok na fundraisingová témata s hostem. Během setkání nebo i po něm následuje diskuse.
Klub fundraiserů probíhá pouze online formou. Scházíme se každé první úterý v měsíci od 17 do 18.30 hodin.
Poslední setkání v prosinci je možné se zapojit prezenčně v rámci Open Space.

Výhody členství
Praktické know-how zdarma
Síť zkušených fundraiserů
Přístup k nejnovějším trendům
Inspirace a sdílení zkušeností
Nejbližší setkání klubu 2025
Brand organizace a změny v brandu včetně dopadů na organizaci.
Datum
2. září 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Brand organizace a změny v brandu včetně dopadů na organizaci.
Hosté

Lucia Brinzanik
Vede:

Jan Kroupa
Nadcházející setkání
Říjen
Datum
7. října 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Bude upřesněno
ZOOM link obdrží registrovaní členové Klubu fundraiserů 2025 před konáním Klubu fundraiserů.
Hosté: budou upřesněni
Vede: Jana Ledvinová
Listopad
Datum
4. listopadu 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
CRM databáze. Jak nejlépe využít potenciál ukrytý v naší databázi.
Honza Staněk nám představí hlavní features v jejich CRM systému Salesforce. Na tomto příkladu nám ukáže, co vše můžeme po našem systému chtít. Ať už pracujeme v Salesforce, Péči o dárce nebo Raynet aj. Všechny umí hodně, ale my musíme vědět, co po nich můžeme chtít.
Honza ze všech možností vypíchne dotažený systém na telefundraising, moduly na pravidelné a významné dárce, automatizované potvrzení o daru zohledňující 4 různé scénáře a také navazování transakcí na kampaň na základě 5 různých podmínek (VS, darujme ID, utm, promotion ID = P2P a na základě úspěšného TLF). Kdo bude chtít s Honzou pokračovat dál v systematickém zdokonalování svého systému, tak budeme pokračovat na semináři.
ZOOM link obdrží registrovaní členové Klubu fundraiserů 2025 před konáním Klubu fundraiserů.
Hosté: Honza Staněk, Domov sv. Josefa
Vede: Marie Bednářová
Prosinec
Datum
11. prosince 2025, naživo od 9.30 do 15.30h
Téma
Open Space. Moderovaná diskuzní konference.
Open Space ja naše každoroční aktivita na závěr fundraisingového roku v adventním období. Určeno pro účastníky FRIN, Klubu fundraiserů, fundraisery i lídry neziskovek.
Sdílení zkušeností, úspěchů, neúspěchů i pochybností s ostatními fundraisery, s lídry neziskovek, s mentory a experty akceleračního programu FRIN a ČCF. To je obsahem Open Space.
Co konkrétně nás čeká?
- aktivní účast na tvorbě programu konference
- příležitost vnést do programu témata, která jsou pro vás aktuální
- možnost reflektovat vlastní zkušenost a ponaučení
- možnost poslechnout si a diskutovat o zkušenostech druhých
- příležitost prozkoumat otázky, které zůstávají na okraji zájmu a málo se o nich mluví
- potkat se s kolegy a lépe se poznat
- naladit se na uzavření FR roku
Těšíme se na vás a na společné sdílení.
Vede: Jana Ledvinová, Jan Kroupa a mentoři FRIN
Co už máme za sebou
Leden
Klub fundraiserů – úvodní setkání. Ohlédnutí za rokem 2024 a výhled v dárcovství a občanské společnosti v roce 2025
Datum
14. 1. 2025, od 17 do 18.30 hodin online
Téma
Nejnovější data i trendy v oblasti fundraisingu
S Janem Kroupou, spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, jsme se jako vždy v úvodním setkání ročního cyklu online Klubu fundraiserů ohlédli za rokem 2024 a podívali se na výhledy v oblasti dárcovství a občanské společnosti.
Únor
Datum
4. února 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Dobročinné aukce
Hosté: Dobrobot - Markéta Kunešová; Fokus Vysočina a Tichá aukce - Hana Sedláková; Hospic sv. Lazara - Viktor Glír a Petr Kačírek; Amnesty International - Sámir Shanaáh
Svou zkušenost posdílí také Eva Kubištová, koordinátorka Dobré aukce, péče o dárce Diakonie HRS, která do Klubu fundraiserů pro letošek téma dobročinných aukcí přinesla.
Březen
Datum
4. března 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
LinkedIn a práce s ním ve fundraisingu
Hosté: Judita Nechvátalová, mentorka programu FRIN
Judita vede projekt společensky prospěšného podnikání GreenCat, což je ekologická reklamní agentura. V letech 2009-14 vytvářela fundraising a PR Sdružení TEREZA. Před tím působila ve velké reklamní agentuře a měla na starosti velké klienty z ČR i korporátní značky. Její vášní je ekologie, příroda a záchrana tvorů, věcí i ideálů.
Duben
Datum
1. dubna 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Kampaň ČSO Střimická výsypka a práce s individuálními dárci
Hosté: Lucie Hošková ČSO, zástupkyně ředitele, rozvoj organizace, fundraising
1. dubna je mezinárodní den ptactva. Takže kromě gratulací České společnosti ornitologické, která zaštiťuje v České republice ochranu a práci s ptactvem, se také podíváme na poslední úspěšnou kampaň ČSO na výkup pozemků Střimické výsypky. A budeme moct gratulovat i k tomuto již 7. ptačímu parku, pro nějž se podařilo vykoupit do vlastnictví ČSO pozemky.
Ptačí park Střimická výsypka je s rozlohou 251 hektarů dosud největším ptačím parkem ČSO.
Nachází se v Ústeckém kraji nedaleko města Most v místech, kde dříve stála obec Střimice. Ta ale byla kvůli těžbě hnědého uhlí v padesátých letech zcela zničena. Prostor byl zasypaný hlušinou z nově otevíraného velkolomu Most–Ležáky. Takto vzniklá výsypka sice postupně prošla rekultivací, ale pouze s ohledem na zpevnění území a vytvoření produkčních lesních a zemědělských ploch, bez ohledu na přírodu a původní biotopy. Naším cílem je vytvořit tu postupnou obnovou přírody druhově bohaté území se světlými dubohabrovými lesy, loukami, mokřady, rákosinami i obnoveným ovocným sadem.
Česká společnost ornitologická a Střimická výsypka
Květen
Datum
6. května 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Crowdfundingová kampaň ke knize Jak neblbnout s internetem
Hosté: Lenka Eckertová, ředitelka Nadace RSJ, Petr Hanzel, nezávislý konzultant crowdfundingu
Úspěšná crowdfundingová kampaň knihy Jak neblbnout s internetem.
Kniha Lenky Eckertové "Jak neblbnout s internetem" byla doprovázena velmi úspěšnou související Hithitovou kampaní.
Lenka v kampani slíbila veřejně nasdílet vyhodnocení projektu a svou zkušenost s vydáním knihy ve vlastní režii. Část textu tak věnuje fundraisingu, s nímž učinila zajímavou a pro ni překvapivou a potěšující zkušenost.
Recenze od redaktorky Ireny Hejdové, v Deníku N, 15.11. 2024: "Je to velmi užitečný a zároveň proklatě zábavný průvodce světem, jehož zákoutí mohou být mnohdy překvapivá i pro dospělé čtenáře."
Forbes Life: I děti chtějí na internet. Jak na něm ale fungovat zdravě a bezpečně.
Projekt má také dobročinný přesah.
Červen
Datum
3. června 2025, online od 17 do 18.30h
Téma
Merch a provázání fundraisisingu napříč organizací
Hosté: EDA CZ, Petra Mžourková, ředitelka, a Markéta Přinosilová, PR manažerka a specialistka marketingu.
Merch a provázání fundraisisingu napříč organizací.
EDA CZ získává z merche ročně kolem 2 miliónů korun. S jakým merchem pracují, kde jej úspěšně nabízejí ?
Zároveň je EDA CZ pěkným příkladem propojení fundraisingu napříč celou organizací. O tom, že do fundraisingu a fundraiserů je zapotřebí investovat čas i peníze a jak se fundraising stal nedílnou součástí celé organizace nám pověděla jeho ředitelka Petra Mžourková.
Nabídka kurzů
Začněte získávat individuální dárce: kompletní průvodce prvními kroky
Na praxi zaměřený kurz vám poskytne jasný plán, jak s fundraisingem začít, jak nastavit procesy, jak začít fundraisingové kampaně a jak efektivně komunikovat s dárci – včetně praktického tréninku telefundraisingu. Se Sámire Shanaáh, vedoucím fundraisingu Amnesty International.
Profesionální fundraiser I. 2025 – celkem 12 dnů veškerých dovedností pro fundraising
Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro profesi fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které budou účastníci plnit v průběhu vzdělávání a závěrečná práce. Se zakladateli ČCF Janou Ledvinovou a Janem Kroupou.
Profesionální fundraiser II. – plánování fundraisingu pro fundraisery a vedoucí pracovníky organizace
Vytvořte si funkční plán fundraisingu a změňte celý chod organizace. Náhodný proces „shánění peněz kde se dá“ přetvořte na systém. Chcete vědět, kdy, od koho, na co a kolik může získat a co je pro to třeba udělat a zaplatit? Změňte nejistotu, že se nepodaří získat finance, na jistotu, že je to možné a pravděpodobné. Se zakladateli ČCF Janou Ledvinovou a Janem Kroupou.
OPEN SPACE moderovaná diskuzní konference 2025
Open Space je naše každoroční aktivita na závěr každého fundraisingového roku v adventním období. Sdílení zkušeností, úspěchů, neúspěchů i pochybností s ostatními…
Fundraising friendly: jak nastavit fundraising v organizaci. Online kurz pro management a vedení organizací.
Začlenění práce fundraisera do managementu organizace je ještě stále pro mnohé organizace velkou výzvou. A přitom je jasné, že fundraising se bez intenzivní práce a spolupráce v týmu rozvíjet nedá. Jak vybalancovat pracovní tým a nastavit systémy řízení tak, aby se v organizaci fundraising usadil a efektivně přinášel potřebné zdroje? Seminář se zakladateli Českého centra fundraisingu.
Klíč k srdci dárce – nejlepší fundraisingový argument. Předejte dárcům jednoduše to, na co opravdu přispějí
Jste v zajetí jazyka projektových dokumentů, záměrů, cílů a výsledků dle zákonných norem? A už víte, že to není jazyk, kterým můžete mluvit s dárci? Stále si myslíte, že "na mzdy" a "na provoz" vám žádný dárce nedá? Přijďte si s ředitelkou ČCF Janou Ledvinovou ujasnit jak nejlépe předat to, co dělá vaše organizace, ale z pohledu dárců. Pojďte vytvořit tzv. fundraisingový argument a zjednodušit vše do jazyka, kterému dárce dobře porozumí a bude vám rád darovat.
Není dárce jako dárce. Zacilte lépe svou komunikaci a vytvořte silné vazby s dárci.
Naši dárci nejsou jednolitou skupinou, ale jsou různí a mají různé motivy pro naši podporu. A my s dárci potřebujeme komunikovat různými způsoby a přitom vždy pravdivě. Na semináři propojíme nástroje profesionálního marketingu a fundraisingu a zjistíme jak moc k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje.