České centrum fundraisingu již od ledna 2009 sdružuje profesionální i začínající fundraisery v klubu fundraiserů.

Klub fundraiserů, kromě sdílení informací mezi jeho členy, nabízí i potřebné know-how, které je pro začátečníky i pokročilé v oboru často těžké získávat. Každé setkání pod vedením koordinátora obsahuje  vzdělávací blok na  fundraisingová témata s hostem. Během setkání nebo i po něm následuje diskuse.

Klub fundraiserů probíhá pouze online formou. Scházíme se každé první úterý v měsíci od 17 do 18.30 hodin.

Poslední setkání v prosinci je možné se zapojit prezenčně v rámci Open Space.

Výhody členství

Praktické know-how zdarma
Síť zkušených fundraiserů
Přístup k nejnovějším trendům
Inspirace a sdílení zkušeností

Nejbližší setkání klubu 2025

Honza Staněk nám představí hlavní features v jejich CRM systému Salesforce. Na tomto příkladu nám ukáže, co vše můžeme po našem systému chtít. Ať už pracujeme v Salesforce, Péči o dárce nebo Raynet aj. Všechny umí hodně, ale my musíme vědět, co po nich můžeme chtít.

Honza ze všech možností vypíchne dotažený systém na telefundraising, moduly na pravidelné a významné dárce, automatizované potvrzení o daru zohledňující 4 různé scénáře a také navazování transakcí na kampaň na základě 5 různých podmínek (VS, darujme ID, utm, promotion ID = P2P a na základě úspěšného TLF). Kdo bude chtít s Honzou pokračovat dál v systematickém zdokonalování svého systému, tak budeme pokračovat na semináři.

ZOOM link obdrží registrovaní členové Klubu fundraiserů 2025 před konáním Klubu fundraiserů.

Hosté: Honza Staněk, Domov sv. Josefa

Vede: Marie Bednářová

Datum

4. listopadu 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

CRM databáze. Jak naplno využít potenciál naší databáze.

Hosté

Honza Staněk

vedoucí fundraisingu Domov sv. Josefa

Vede:

Marie Bednářová

Programová ředitelka ČCF

Nadcházející setkání

Prosinec

Datum

11. prosince 2025, naživo od 9.30 do 15.30h

Téma

Open Space. Moderovaná diskuzní konference.

Open Space ja naše každoroční aktivita na závěr fundraisingového roku v adventním období. Určeno pro účastníky FRIN, Klubu fundraiserů, fundraisery i lídry neziskovek.

Sdílení zkušeností, úspěchů, neúspěchů i pochybností s ostatními fundraisery, s lídry neziskovek, s mentory a experty akceleračního programu FRIN a ČCF. To je obsahem Open Space.

Co konkrétně nás čeká?

  • aktivní účast na tvorbě programu konference
  • příležitost vnést do programu témata, která jsou pro vás aktuální
  • možnost reflektovat vlastní zkušenost a ponaučení
  • možnost poslechnout si a diskutovat o zkušenostech druhých
  • příležitost prozkoumat otázky, které zůstávají na okraji zájmu a málo se o nich mluví
  • potkat se s kolegy a lépe se poznat
  • naladit se na uzavření FR roku

Těšíme se na vás a na společné sdílení. 

Vede: Jana Ledvinová, Jan Kroupa a mentoři FRIN

Registrace na Open Space

Co už máme za sebou

Leden

Klub fundraiserů – úvodní setkání. Ohlédnutí za rokem 2024 a výhled v dárcovství a občanské společnosti v roce 2025

Datum

14. 1. 2025, od 17 do 18.30 hodin online

Téma

Nejnovější data i trendy v oblasti fundraisingu

S Janem Kroupou, spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, jsme se jako vždy v úvodním setkání ročního cyklu online Klubu fundraiserů ohlédli za rokem 2024 a podívali se na výhledy v oblasti dárcovství a občanské společnosti.

Článek z prvního Klubu fundraiserů roku 2025

Únor

Datum

4. února 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Dobročinné aukce

Hosté: Dobrobot - Markéta Kunešová; Fokus Vysočina a Tichá aukce - Hana Sedláková; Hospic sv. Lazara - Viktor Glír a Petr Kačírek; Amnesty International - Sámir Shanaáh

Svou zkušenost posdílí také Eva Kubištová, koordinátorka Dobré aukce, péče o dárce Diakonie HRS, která do Klubu fundraiserů pro letošek téma dobročinných aukcí přinesla.

Březen

Datum

4. března 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

LinkedIn a práce s ním ve fundraisingu

Hosté: Judita Nechvátalová, mentorka programu FRIN

Judita vede projekt společensky prospěšného podnikání GreenCat, což je ekologická reklamní agentura. V letech 2009-14 vytvářela fundraising a PR Sdružení TEREZA. Před tím působila ve velké reklamní agentuře a měla na starosti velké klienty z ČR i korporátní značky. Její vášní je ekologie, příroda a záchrana tvorů, věcí i ideálů.

Duben

Datum

1. dubna 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Kampaň ČSO Střimická výsypka a práce s individuálními dárci

Hosté: Lucie Hošková ČSO, zástupkyně ředitele, rozvoj organizace, fundraising

1. dubna je mezinárodní den ptactva. Takže kromě gratulací České společnosti ornitologické, která zaštiťuje v České republice ochranu a práci s ptactvem, se také podíváme na poslední úspěšnou kampaň ČSO na výkup pozemků Střimické výsypky. A budeme moct gratulovat i k tomuto již 7. ptačímu parku, pro nějž se podařilo vykoupit do vlastnictví ČSO pozemky.

Ptačí park Střimická výsypka je s rozlohou 251 hektarů dosud největším ptačím parkem ČSO.
Nachází se v Ústeckém kraji nedaleko města Most v místech, kde dříve stála obec Střimice. Ta ale byla kvůli těžbě hnědého uhlí v padesátých letech zcela zničena. Prostor byl zasypaný hlušinou z nově otevíraného velkolomu Most–Ležáky. Takto vzniklá výsypka sice postupně prošla rekultivací, ale pouze s ohledem na zpevnění území a vytvoření produkčních lesních a zemědělských ploch, bez ohledu na přírodu a původní biotopy. Naším cílem je vytvořit tu postupnou obnovou přírody druhově bohaté území se světlými dubohabrovými lesy, loukami, mokřady, rákosinami i obnoveným ovocným sadem.

Česká společnost ornitologická a Střimická výsypka

Květen

Datum

6. května 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Crowdfundingová kampaň ke knize Jak neblbnout s internetem

Hosté: Lenka Eckertová, ředitelka Nadace RSJ, Petr Hanzel, nezávislý konzultant crowdfundingu

Úspěšná crowdfundingová kampaň knihy Jak neblbnout s internetem.

Kniha Lenky Eckertové "Jak neblbnout s internetem" byla doprovázena velmi úspěšnou související Hithitovou kampaní.

Lenka v kampani slíbila veřejně nasdílet vyhodnocení projektu a svou zkušenost s vydáním knihy ve vlastní režii. Část textu tak věnuje fundraisingu, s nímž učinila zajímavou a pro ni překvapivou a potěšující zkušenost.

Recenze od redaktorky Ireny Hejdové, v Deníku N, 15.11. 2024: "Je to velmi užitečný a zároveň proklatě zábavný průvodce světem, jehož zákoutí mohou být mnohdy překvapivá i pro dospělé čtenáře."

Forbes Life: I děti chtějí na internet. Jak na něm ale fungovat zdravě a bezpečně.

Projekt má také dobročinný přesah.

Červen

Datum

3. června 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Merch a provázání fundraisisingu napříč organizací

Hosté: EDA CZ, Petra Mžourková, ředitelka, a Markéta Přinosilová, PR manažerka a specialistka marketingu.

Merch a provázání fundraisisingu napříč organizací.

EDA CZ získává z merche ročně kolem 2 miliónů korun. S jakým merchem pracují, kde jej úspěšně nabízejí ?

Zároveň je EDA CZ pěkným příkladem propojení fundraisingu napříč celou organizací. O tom, že do fundraisingu a fundraiserů je zapotřebí investovat čas i peníze a jak se fundraising stal nedílnou součástí celé organizace nám pověděla jeho ředitelka Petra Mžourková.

Září

Datum

2. září 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Brand organizace a změny v brandu včetně dopadů na organizaci.

Host: Nadace RSJ, Lucia Brinzanik, manažerka komunikace a vnějších vztahů.

Brand organizace a komunikace značky.

Říjen

Datum

14. října 2025, online od 17 do 18.30h

Téma

Fundraising a demokracie.

Host: Martina Břeňová, výkonná ředitelka Nadace OSF.

OSF a demokracie – Je téma demokracie v dárcovství sexy nebo tabu? Kdo jsou dnešní filantropičtí nástupci George Sorose a proč navazují na jeho vizi.

Fundraising jako DNA organizace – Jak integrovat fundraising do každé buňky organizace, aby fundraising nebyl osamocená jednotka, ale součástí mindsetu každého kolegy a kolegyně v organizaci. Zkušenosti s diverzifikací zdrojů a budováním komunity dárců v 30leté organizaci a na zelené louce. Co je snadnější? Oboje. Je to na nás.

Jak se postavit vlastním předsudkům - Chceme být zisková nezisková organizace? "Pojďme si v organizaci otevřeně říct, že i lidi z businessu čtou, cestují, pomáhají slabším a mají hodnoty jako my." Kde je red line?

Jak snížit svoji závislost na státu a zvýšit udržitelnost díky soukromým dárcům - pro organizace, které poskytují služby občanům a stát je financuje.

Osobní reflexe – Moje cesta od fundraisera před 25 lety po dnešní pohled ředitelky. Co se změnilo, kde jsme se posunuli a kde přešlapujeme na místě. A jak pečovat o svoji duši fundraisera.

Předchozí ročníky

Nabídka kurzů

Ochutnávka Akademie firemního fundraisingu

Ochutnávka je pro vás vhodná, pokud chcete posunout svůj firemní fundraising. Ale zatím nevíte, kudy do toho. A váháte, jestli Akademie firemního fundraisingu s Juditou Nechvátalovou je pro vás vhodná. Akademie firemního fundraisingu začne 12. 2. 2026. Čeká vás 5 měsíců práce, 7+1 setkání a celkem 33 hodin času teorie, praktického know-how až po copywriting každého vašeho textu pro firmy. Registrujte se k ochutnávce a zjistěte, jestli je Akademie pro vás.