Jedna z největších kampaní pro významné dárce v ČR vynesla České filharmonii 138 milionů korun

V říjnu 2024 proběhla v Bratislavě tradiční a tentokrát beznadějně vyprodaná CEE FR konference a bylo znát, že kvalita i zájem účastníků jde rok od roku nahoru. České centrum fundraisingu reprezentoval v řadách speakerů Jan Kroupa. Společně s Dagmar Caspe a s Kateřinou Tichou představili výsledky jedné z doposud nejambicióznějších major donor kampaní v Česku na podporu rozvoje České filharmonie. Tříletá kampaň OPUS 85, uzavřená v červnu 2024, překonala veškerá očekávání a vynesla bezmála 140 milionů korun.

Na veřejnou instituci mimořádně troufalá kampaň, kterou shrnul vizuálně působivý case for support, představila ambiciózní vizi: posunout Českou filharmonii mezi tři nejlepší evropské orchestry: Vídeň – Berlín – Praha. Těžko říct, jestli se to za 10 let, tedy do roku 2032, může skutečně podařit, ale zdá se, že dárci České filhamonii uvěřili, že to myslí vážně a že na tom bude pracovat ze všech sil – a proto kampaň tak štědře podpořili.

„Nejdůležitější poznání z této kampaně?“ zamýšlí se Jan Kroupa. „Klíče k úspěchu této kampaně byly dva: mimořádně schopný tým nadšený pro věc a mimořádně odhodlaná skupina dobrovolných ambasadorů („kabinet kampaně“), kteří ambice České filharmonie podpořili nejen finančně, ale také svými kontakty, vlivem a autoritou. Kolem této kampaně se zkrátka setkala celá řada mimořádných osobností a skvělých lidí. Odnáším si z toho potvrzení rčení, které jsem kdysi někde slyšel: If you want to get the work done, give it to the busy people.“

„Velkou radost mi také dělá, že se tím Česká filharmonie stala lídrem v oblasti práce s dárci mezi veřejnými institucemi u nás – a podle mého i v Evropě, rozhodně kontinentální. Doufám a očekávám, že jejich příklad bude inspirovat další instituce: orchestry, divadla, galerie, knihovny, ale také univerzity, vysoké školy, nemocnice… Do světa filantropie a dárcovství to přináší naprosto zásadní impuls,“ dodává Jan Kroupa z Českého centra fundraisingu.