Detailní analýza online darování během koronavirové krize

Začtěte se do červnové analýzy od Jan Gregorkoalice Za snadné dárcovstvíNadace Neziskovky.cz na téma darování. Pravidelné darování v ČR výrazně roste.

Detailní analýza online darování během koronavirové krize

Pravidelné dary na Darujme.cz tvořily v roce 2018 objem ve výši 18 milionů, v roce 2019 33 milionů a v roce 2020 tomu bylo neuvěřitelných 54 milionů. Průměrná výše měsíčních plateb je ve výši 262 Kč. Honza Gregor upozorňuje: “Stojí za povšimnutí, že v případě některých kampaní neroste ani tak počet dárců, jako třeba průměrné dary. To v kombinaci s růstem pravidelných darů připomíná základní fundraisingovou poučku: není to o věčném získávání nových a nových dárců. Je to (a možná obzvláště) o práci s těmi, které již máme.”

Tedy důležité metody pro každou organizaci musí počítat s pravidelným darováním, nutností profesionalizace online fundraisingu (v kombinaci s telefundraisingem), prací s velkými dárci a dary ze závěti.

Jan Kroupa z ČCF k vývoji trendů ve fundraisingu dodává: „Za těch deset let žijeme ve fundraisingu v úplně jiném světě – máme spoustu organizací, které ho skutečně umí dobře dělat a od nichž je možné se učit. Na druhé straně máme spoustu dárců, které darování baví a vědí, co chtějí a jsou ochotní do filantropie do velké míry investovat. Ani jedno z toho jsme tu před deseti lety s takovou jistotou neměli.“