Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace
Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které budou účastníci plnit v průběhu vzdělávání a závěrečná práce.
Kurz je připraven tak, abyste získali nejen potřebné informace, ale především dovednosti a osahali si jednotlivé postupy v praxi. Kurz je veden aktivní formou, pracujeme s příklady a se skutečnými situacemi. Účastníci budou mít v průběhu kurzu příležitost aplikovat získané poznatky ve vlastní práci, sdílet zkušenosti a dostávat zpětnou vazbu od expertů z různých oborů.
Úspěšní absolventi získají certifikát.
Kurz je akreditován MPSV, č. akreditace A2017/0677-VP
Vedoucí lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Mgr. Jan Kroupa
Kurz je veden profesionálními lektory, kteří mají v dané oblasti nejen teoretické znalosti, ale především bohaté osobní zkušenosti. V průběhu kurzu budou k dílčím tématům zváni další hosté a experti v dané problematice.
Počet účastníků je omezen maximálně na 25 osob
Místo konání: Praha
Čas konání: vždy od 9.30 do 16.30
Rozsah: 100 hodin výuky / 12 dní
Cena: 14.650 Kč
Cena zahrnuje přípravu, lektorné, metodické materiály, certifikát, prostory, pomůcky a drobné občerstvení.
České centrum fundraisingu je plátcem DPH.
Termíny a obsah vzdělávacích modulů:
23. – 24. 4. 2019
Základní principy fundraisingu
- Význam FR pro občanský sektor obecně
- Stavební kameny úspěšného FR
- Diversifikace zdrojů jako cesta k nezávislosti
- Zkušenosti a příklady fundraisingových kampaní z domova i ze světa
Kdo jsou naši dárci
- Kategorie dárců a jejich specifikace
- Motivace dárců
- Analýza trhu a vyhledávání potenciálních dárců
Začlenění fundraisingu do chodu organizace
- Analýza připravenosti organizace na fundraising
- Personální zajištění fundraisingu
- Nastavení procesů v organizaci a začlenění fundraisingu do chodu organizace
- Databáze dárců
Domácí úkol: Analýza připravenosti organizace na fundraising
Účastníci vypracují písemný materiál, ve kterém budou odpovědi na základní otázky související s připraveností organizace na rozvoj fundraisingu. Soustředí se zejména na ty oblasti, ve kterých má jejich domovská organizace problémy, nebo zmíněné činnosti vůbec nedělá. Pokud účastník nepracuje v žádné organizaci, vybere si pro realizaci svých domácích úkolů některou ze svého blízkého okolí.
21. – 22. 5. 2019
Právní aspekty fundraisingu
- Přehled legislativy k tématu
- Změny spojené s novým občanským zákoníkem
- Darovací smlouva a smlouva o výpůjčce
- Sbírky, aukce a tomboly
- Daňové úlevy
Metody fundraisingu
- Přehled základních metod fundraisingu a jejich uplatnění
- Výběr metod vhodných pro organizaci
- Bostonská matice
- Sestavení fundraisingového argumentu
Domácí úkol: Fundraisingový argument
Účastníci vypracují písemně fundraisingový argument pro organizaci, nebo pro minimálně jednu vybranou činnost/produkt/program. Argument ověří formou rozhovoru s reprezentantem vybrané cílové skupiny (těch, rpo které je argument určen) a na základě zpětné vazby navrhnou úpravy argumentu, které zvýší jeho atraktivitu a účinnost.
18. – 19. 6. 2019
Individuální fundraising
- Co víme o individuálních dárcích
- Pyramidy fundraisingu, metody individuálního fundraisingu a jejich účinnost
- Sbírky a direct marketing
- Benefiční akce
- Fundraisingové a mediální kampaně
- DMS a fundraisingové aplikace do telefonu
- On-line marketing, využití sociálních sítí
- Major donors a dlouhodobá práce s dárci
- Darování odkazem v závěti
- Role správní rady ve fundraisingu
Domácí úkol: Telefonická kampaň
Účastníci si vyberou věci nebo služby z konkrétního programu organizace a pokusí se tyto „in kind“ dary získat formou telefonické kampaně. Doporučujeme vybrat takové věci nebo služby, které jsou pro kampaň v dané situaci vhodné (menší dary, lákavý program apod.). Průběh telefonické kampaně (včetně popisu jednotlivých telefonátů) zpracují do písemného materiálu. Doporučená osnova práce:
- Název činnosti/programu
- Cíl kampaně – co, kolik, od kolika dárců
- Cílová skupina dárců a nejméně 10 vytipovaných kontaktů s telefonními čísly
- Záznamy z telefonátů
- Výsledek kampaně (vyhodnocení úspěšnosti)
17. – 18. 9. 2019
Firemní fundraising
- Výhody a nevýhody podpory od firemního sektoru
- Trendy rozvoje sociální odpovědnosti firem
- Druhy firemní podpory
- Strategie a metody vyhledávání, oslovení a získání dárců
- Kritéria výběru podporované organizace či projektu
- Dlouhodobá práce s firemními dárci
Domácí úkol: Komunikační strategie
- Účastníci písemně vypracují komunikační strategii s firemním dárcem (minimálně s jedním). Stanoví její cíl (co, kolik od něj chtějí získat, kdy a v jaké posloupnosti) a jak s ním budou komunikovat (metoda, čas, rozložení v plánovaném období podle stanoveného cíle).
- Účastníci zrealizují alespoň jedno setkání s vybraným firemním dárcem, na kterém ho o něco požádají (u neznámých dárců doporučujeme žádat o jednodušší „in kind“ dar). Písemně pak vypracují vyhodnocení této schůzky (její strukturu, průběh jednání, strategické okamžiky, vybrané formulace, které na dárce zapůsobily (dobře anebo špatně), kdy schůzka drhla a naopak, kdy vše šlo hladce. Pro strukturu rozhovoru lze využít i osnovu jednání „tváří v tvář“ v metodách fundraisingu v sylabu kurzu.
22. – 23. 10. 2019
Institucionální fundraising
- Přehled a členění institucionálních dárců
- Průzkum a výběr vhodných dárců
- Příprava a zpracování projektu
- Jak se zbavit závislosti na institucionálních dárcích
Sociální podnikání
- Co to je sociální podnikání – členění, zkušenosti, příklady
- Výběr projektu a jeho začlenění do struktury organizace
- Testování proveditelnosti, efektivity a udržitelnosti projektu
- Business plán – co obsahuje a k čemu slouží
Závěrečný domácí úkol: Fundraisingová kampaň
Účastníci vypracují písemně příklad ze své praxe. Vyberou si konkrétní fundraisingovou kampaň na které se osobně podíleli. Výsledky kampaně nejsou rozhodující (mohla dopadnout dobře i špatně). Důležité je zpracovat, co se lze z této kampaně přiučit ve fundraisingu, nabyté zkušenosti, postupy, znalosti apod. Účastníci kampaň zpracují podle následující osnovy. Materiál doporučujeme doplnit fotografiemi, příklady dokumentů a letáků apod. Zpracování příkladu je podmínkou pro získání certifikátu o absolvování kurzu.
Navržená osnova:
- Jméno organizace:
- Jméno autora:
- Název Kampaně:
- Popis kampaně:
- Všeobecný popis:
- Cílová skupina:
- Cíle kampaně:
- Očekávané výstupy:
- Výsledky kampaně/Realizované výstupy:
- Skutečně realizované dary:
- Milníky, klíčové situace, ponaučení:
- Technická a organizační strana kampaně – vyhodnocení:
- Souhlas/nesouhlas s publikováním materiálu:
26. – 27. 11. 2019
Plánování fundraisingu
- Proč plánovat ve fundraisingu
- Různé tipy plánů a jejich využití
- Analýza zdrojů a potenciálu organizace
- Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu
- Volba strategií a výběr vhodných metod pro dosažení cílů
- Vytvoření akčního plánu
Etické principy fundraisingu
Prezentace závěrečných úkolů
Test
Hodnocení kurzu
Slavnostní zakončení
Přihlášku pošlete nejpozději do 10.12.2018. Každou přihlášku potvrzujeme, potvrzení o registraci posíláme e-mailem na adresu uvedenou v přihlášce. Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky! (v případě dotazů pište na team@fundraising.cz nebo volejte 721 883 130 – Tereza Petráčková)
Kurz se bude konat ve školicích prostorách Českého centra fundraisingu, Dělnická 9, Praha 7 zde. Vždy od 9.30 do 16.30.
ODESLÁNÍM PŘIHLÁŠKY ÚČASTNÍK SOUHLASÍ S UVEDENÝMI PODMÍNKAMI.
Storno podmínky
Odhlásit se můžete písemně zasláním e-mailu na adresu team@fundraising.cz . Odhlášení z kurzu bez storno poplatku lze provést nejpozději do sedmi kalendářních dnů před konáním kurzu. V tom případě vám bude poplatek vrácen v plné výši.
Při zrušení účasti později než sedm kalendářních dnů před jeho konáním nebo pokud se kurzu nezúčastníte, bude vám účtován storno poplatek ve výši 100%. Pokud se z jakýchkoliv důvodů náhle nemůžete kurzu zúčastnit, máte ještě možnost poslat za sebe náhradníka/náhradnici.
V případě, že doložíte potvrzení o pracovní neschopnosti přihlášeného účastníka je tento účastník z kurzu omluven. V každém případě je nutné o neúčasti informovat koordinátora. České centrum fundraisingu si vyhrazuje právo na změnu lektora, data a místa konání nebo úplné zrušení kurzu z organizačních důvodů. Zároveň se zavazuje, že veškeré změny budou přihlášeným účastníkům včas oznámeny. V případě změny termínu konání kurzu účastník má možnost zúčastnit se kurzu v náhradním termínu nebo mu bude vrácena platba za kurz v plné výši.