Od 10. října 2025 přistoupila společnost META k zákazu sociálních a politických reklam.
Tento zákaz bude výrazně ovlivňovat fundraising u lead generation, advokační kampaně a petice, šíření povědomí o sociálních, environmentálních tématech, občanské angažovanosti atd.
Meta vyjádření k zákazu reklam se sociálním a politickým obsahem.
Meta definuje sociální obsah v Evropské unii následovně: občanská a sociální práva, kriminalita, ekonomika, enviromentální politika, zdraví, imigrace, politické hodnoty a správa, bezpečnost a zahraniční politika.
Organizace občanské společnosti po celé EU se obávají dopadů na svou činnost. Možnost komunikace s dárci ve fundraisingu je tímto rozhodnutím výrazně oslabena. European Fundraising Association (EFA), jejímž je České centrum fundraisingu, z.s. členem, upozorňuje v tiskové zprávě na umlčování občanské společnosti.
European Fundraising Association s Turner PR publikovali 2. října 2025 tiskovou zprávu k zásadním dopadům zákazu politické a sociální reklamy v EU, zejména s ohledem na fundraising.