Fundraising Feasibility Study: kvalitativní testování fundraisingových kampaní

Masterclass Jiřího Bárty a Jana Kroupy na CEE FR konferenci v Bratislavě v říjnu 2024 se věnoval podrobnostem procesu testování „major donor“ kampaní prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s potenciálními dárci.

Účastníci měli možnost si vyzkoušet, jak těžké je srozumitelně a jednoduše formulovat vizi fundraisingové kampaně, aby byla atraktivní pro potenciální dárce, jak postavit seznam potenciálních dárců, jak odhadnout cílovou částku a jak se ptát potenciálních dárců, abychom získali odpovědi, které nám pomohou zjistit to zásadní: zda má kampaň šanci na úspěch, jak nejlépe postavit argumentaci, aby kampaň byla zajímavá pro dárce,  kolik je reálné vybrat a kdo je ochoten zvážit, že by s kampaní pomohl v roli ambasadora…

„Studie proveditelnosti má dva klíčové cíle,“ vysvětluje Jan Kroupa. „Prvním je získat od dárců zpětnou vazbu na renomé organizace, na Case for Support, na cílovou částku a na ochotu dárců zvážit podporu konkrétní kampaně. Druhým je potenciální dárce aktivizovat a zapojit je do formování připravované kampaně od samého začátku.“