Mnoho organizací chce plánovat fundraising, ale neví jak na to a kde začít.
Kurz plánování fundraisingu – Profesionální fundraiser 2 umožňuje získat fundraiserům a lidem starajícím se o zdroje v organizaci potřebné dovednosti.
4denní kurz, který pořádá České centrum fundraisingu jednou ročně, vyučuje praxí, a tak si každý v kurzu vytvoří svůj vlastní fundraisingový plán. Pro svou organizaci, nebo pro konkrétní kampaň, pro kterou se stejný proces plánování dá využít také.
Analýza zdrojů v organizaci – 1. den kurzu 26. 5. 2025
Na kurzu začínáme první den 26. května tím, že si uděláme přehled o stavu zdrojů v organizaci. Kolik, kdy a proč nám různí dárci dávají peněz. První den bude tedy o analytické části plánování. A také o připravenosti celé organizace na fundraising.
„Dostanete řadu nástrojů k analýze fundraisingu v organizaci. Všechny nástroje není třeba vždy využívat, záleží jak složitý plán fundraisingu budete vytvářet a také jak velká jste organizace“, uvedla Jana Ledvinová na ochutnávce k plánování fundraisingu 19. května.
Součástí prvotní práce na kurzu bude i 100 otázek sebehodnocení organizace, které z různých úhlů pohledu poukáží na oblasti řízení organizace klíčové pro fundraising. Dotazník mohou vyplnit různí lidé v organizaci. Širší pohled se totiž vždy managementu a plánování fundraisingu hodí. Obdržíte komplexní vyhodnocení, ale také průměrné hodnocení v každé otázce a oblasti, abyste pak sami mohli sledovat svůj pokrok.
Cílem prvního dne je tedy prozkoumat, jak je ve vaší organizaci vše provázáno tak, abyste měli na vše dostatek zdrojů.
Analýza dárců – 2. den kurzu 10. června 2025
2. den kurzu plánování fundraisingu se budeme zabývat vším kolem dárců, tedy jejich minulostí, současností, potenciálem i budoucností. Projdeme analýzu finančních toků za poslední 3 roky, což je důležité pro překlopení trendů do budoucnosti.
Podíváme se také na to, jaký má organizace fundraisingový potenciál do budoucnosti. A za kolik let může organizace očekávat příjmy z fundraisingu poté, co si na sebe fundraiser tzv. vydělá.
Naučíme vás jak odhadnout časovou náročnost jednotlivých aktivit ve fundraisingu, což vám umožní vyhodnotit kapacity a potenciál fundraisera a fundraisingu.
Strategické cíle fundraisingu – 3. den kurzu 11. června 2025
Na 3. dni kurzu budeme vytvářet strategické cíle fundraisingu organizace, tedy se zaměříme na to, jak si stanovit priority. A také jak vyhodnocovat rizika. Z toho už vyplývá také dovednost plánovat a realizovat kampaně ve fundraisingu.
Za domácí úkol dostanete vypracování strategických cílů fundraisingu a vyhodnocení rizik, které společně projdeme na posledním zářijovém dni.
Prezentace výstupů plánování fundraisingu – 4. den kurzu 15. září 2025
Na závěrečném dni budete prezentovat své výstupy, ke kterým dostanete zpětnou vazbu.
Podíváme se na to, jakým způsobem budete moci to vše, co jste vymysleli, také otestovat.
A jakým způsobem to vše také vyhodnocovat na základě příjmů z fundraisingu, průměrné výše daru, nejčastějšího daru a nejvyššího daru, počtu darů, počtu dárců, počtu leads i trvalých příkazů, nákladů, ROI aj.
Jana Ledvinová a Jan Kroupa poskytnou každému účastníku individuální zpětnou vazbu k jeho plánům.