Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. | Více informací | Rozumím

Vzdělávání

RESTART. Pro všechny, kteří si chtějí odpočinout a nabrat sílu. 28.-29.6.

RESTART. Pro všechny, kteří si chtějí odpočinout a nabrat sílu. 28.-29.6.

Více než rok se už všichni potýkáme s tím, jak nastavit organizaci tak, aby s úspěchem čelila a překonala současnou krizi. Některé organizace jsou na pokraji zániku, jiné se snaží šetřit kde se dá. Nákaza, strach, zákazy a omezení, naděje, další vlna, další zákazy, zase naděje, očkování …. kolotoč změn je rychlý. Přizpůsobit chod organizace těmto změnám není jednoduché. 

Ale nejde jen o vaši organizaci. Jde především o vás samotné!! Pojďte se alespoň pár dní věnovat tomu, jak znovu restartovat optimismus, vize a naději. Pojďte se naučit, jak čelit dlouhodobému stresu, zvýšit svoji vitalitu, osobní odolnost a cítit se lépe. Zasloužíte si to! A bude se vám to hodit i když akutní krize pomine.

Zveme vás na praktický výcvik, jehož cílem bude:

  • Naučit se techniky, jak přes „tělo“ uvolnit a ovlivnit hlavu a emoční napětí
  • Osvojit si antistresové techniky nebo se naučit třeba krájet antistresového medvěda?
  • Protrénovat si řadu cvičení, vybrat si z nich, která budou pro vás nejužitečnější, a uvést je do svého života.
  • Pobýt v přírodě a s přírodou a naučit se od ní přijímat energii a rovnováhu.

Odnesete si:

Soubor cvičení, která vám umožní dostat se při, nebo po stresové reakci organismu zpět do klidu a rovnováhy.

Vyzkoušíte si cvičení, která vám pomohou se lépe cítit ve svém těle, zvýšit vitalitu, včas rozpoznat zátěžové situace a předcházet psychosomatickým následkům.

Elektronickou banku relaxačních a dechových cvičení.

Příklady cvičení:

Protistresové dýchání, Dýchání do mozku, Grouding, Jacobsonova relaxace, práce se strachem a trémou, Pulzace, Uvolňující Reichovo cvičení – práce s pancíři a napětím, Osobní limity, Autogenní trenink, Bioenergetická cvičení, Beta to Alfa, Land Art …

Výcvik vedou:

PaedDr. Jitka Jilemická – certifikovaná lektorka ve výcviku relaxačních technik, koučka, mediátora.

Ing. Jana Ledvinová – instruktorka Outward Bound, ředitelka Českého centra Fundraising

Termín: 28. 6. od 10:00 – 29.6. do 15:00

Cena: 3 350 + DPH  (zahrnuje program, elektronickou banku relaxačních a dechových cvičení, kávu, čaj a drobné občerstvení)

Přihlásit se na RESTART

Zájemci mohou přespat ještě jednu noc a 30.6. absolvovat jednodenní kurz „Leadership s koňmi.

Kurz proběhne v nádherném prostředí lesů a luk kolem Lužnice kousek od Bechyně ve středisku Českého centra fundraisingu In Natura .

Ubytování ve středisku je zdarma ve společných prostorách a nebo vás rádi pozveme „pod širák“ nebo pod stan, když počasí dovolí. Samozřejmě, pokud budete chtít, vám rádi zajistíme ubytování v pensionu v Bechyni (cca 1-2 km daleko). Vařit si budeme sami ( a nebo si jídlo necháme dovézt). 

Kurz pořádá České centrum fundraisingu ve spolupráci s organizací Konsens 

Kampaní to nekončí, ale začíná: Webinář 24.9.2021, 9.30 – 12.30

Kampaní to nekončí, ale začíná: Webinář 24.9.2021, 9.30 – 12.30

Jak efektivně pracovat s kampaněmi a získávat nové dárce před, během i po kampani? Seminář pro ty, kteří chtějí celkový pohled na fundraisingové kampaně, jejich časovou posloupnost a hlavně jejich integraci v rámci organizace. Vhodné i pro začátečníky.

Okruhy:

Emaily, sekvence emailů a konverze příznivců (proč psát emaily, aby za něco stály, lidi klikali a organizace měla radost).

Integrované kampaně neboli práce lidí v organizaci na sebe navazuje (proč dělat jen jednu věc v jeden čas napříč organizací).

Microsites, landing pages, user flows a formuláře (proč dělat weby, které mi k něčemu jsou a hlavně někam vedou).

Co si připravit?

4 věty o vaší kampani (minulé, současné nebo budoucí). Pokud nemáte kampaň, tak 4 věty o vaší neziskovce. Zajímá nás hlavně důvod, proč potřebujete dary a co se změní když vám dárce přispěje. V obou případech s těmito podklady během workshopu budeme pracovat.

 

KDY: 24. září 2021 (pozor, došlo ke změně termínu)

9.30 – 12.30 ONLINE

ŠKOLITEL: Jiří Krupa

CENA: 650 Kč + DPH

REGISTRACE

 

Jiří Krupa

Jiří má rád, když celá organizace táhne za jeden provaz. Největší radost mu uděláte, když se jej budete ptát na emaily, integrované kampaně, telefundrasing, weby anebo pravidelné dárcovství. Často říká, že on sám nikdy nic moc nevymyslel. Že má prostě jenom tendenci ty všudypřítomné rady od expertů opravdu přeměňovat v eventy, procesy, aktivity, kampaně a akční kroky. Pracoval v Greenpeace a Amnesty International. Nyní konzultuje v OBRAZu a v Milionu Chvilek pro demokracii. Je zapojen i do dalších projektů. V čem vám Jiří může nejvíce pomoct? Rád s vámi probere jak psát emaily, aby za něco stály, lidi klikali a organizace měla radost. Určitě vám i rád poradí jak a proč dělat jen jednu věc v jeden čas napříč organizací. Nejdéle se s vámi ale bude bavit o tom, jak dělat weby, které k něčemu jsou a hlavně k něčemu vedou.

Telefundraising: součást péče o dárce. Webinář 22.10., 9.30-12.30

Telefundraising: součást péče o dárce. Webinář 22.10., 9.30-12.30

Telefundraising je stále jeden z nejefektivnějších fundraisingových nástrojů a možností, jak pečovat o dárce. Čím dál tím více organizací přemýšlí nad touto formou fundraisingu, a zavádí ho. Telefundraising krásně doplňuje jiné nástroje komunikace a péče s dárci, jako například email nebo sociální sítě. Pokud chcete rozvíjet vtah s Vašimi příznivci nebo dárci a pečovat o ně, efektivně konvertovat nejen pravidelné dárce, nebo třeba získat komplexnější zpětnou vazbu, je telefundraising přesně to, co Vám to umožní. 

KDY: 22. 10. 2021

9.30 – 12.30 ONLINE

ŠKOLITEL: Sámir Shanaah

CENA: 650 Kč + DPH

REGISTRACE

 

Přemýšlíte o tom, že byste realizovali telefundraising i ve Vaši organizaci, ale nemáte ještě veškeré informace potřebné k tomu, abyste se rozhodli? Není nic jednoduššího, než se účastnit tohoto bloku, který Vám tyto informace a přehled poskytne. Každý máme předsudky, proč bychom volat neměli, nebo proč bychom se neměli dané osoby zeptat na dar. Pojďme se o těchto předsudcích pobavit, a uvidíte, že jsou zbytečné. Budu s Vámi sdílet veškeré mé zkušenosti a poznatky s vybudováním telefundraisingu a s péčí o dárce jako takovou. 

 

Dozvíte se: 

  • Proč telefundraising dělat 
  • Co k tomu potřebujete 
  • Jak volat a jaký kampaně 
  • Jak může vypadat koncept nebo šablona jako pomocník při volání 
  • Jak reagovat na ANO, NE, MOŽNÁ odpověď od dárce 
  • Proč se zaměřit i na lead genertion (sběr kontaktů) 
  • Jaký jsou výsledky telefundraisingu u nás v Arnice 

 

Zkusíte si: 

  • Vytvořit vlastní jednoduchý koncept volání na základě mnou poskytnuté struktury hovoru 
  • Pokud vyjde čas, a bude to možné v online prostředí, můžeme si zkusit i jeden nebo více zkušebních hovorů 

 

Samir Shanaah

Samir Shanaah aktuálně působí jako koordinátor týmu fundraiserů v ekologické organizaci Arnika a pro politickou stranu Piráti. Před tím působil v Amnesty International, kde si vyzkoušel vše, co se týká telefundraisingu. Telefundraising poznal opravdu od jeho základů. Během posledního roku si ale také osvojil koordinaci a management projektů, jak vybudovat fundraising, co k němu patří za základní kameny po technické a koordinační stránce. Dokáže provést nové fundraisery plánem a strukturováním fundraisingové cestičky od uvítacích emailů, po telefundraising, newslettery, segmentaci dárců. 

 

BOOTCAMP: fundraisingová dílna 12.-13.10.2021

BOOTCAMP: fundraisingová dílna 12.-13.10.2021

BootCamp fundraisingová dílna je pro organizace, které vážně přemýšlejí o tom, že by se konečně pořádně opřely do fundraisingu. Intenzívní, praktická dvoudenní “nalejvárna” jak postavit vaší první nebo novou kampaň pro dárce, jak si všechno naplánovat, koho zapojit, jak nastavit cíle, co očekávat, na co si dát pozor, jak nastavit rozpočet atd… Každý účastník bude odjíždět s jasnou představou o tom, jak na to a s vlastním plánem nové fundraisingové kampaně pro svou organizaci.

Lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Jan Kroupa PhD.

Počet účastníků je omezen maximálně na 20 osob.

Datum: 12. – 13.října  2021

Místo konání: Vzdělávací centrum ČCF, Dukelských hrdinů 500/25A, Praha 7 (u Strossmayerova náměstí)

Cena: 1.300 Kč (+ DPH)

REGISTRACE ZDE

(Tato fundraisingová dílna bývá obvykle rychle obsazena, tak pokud víte, že do toho chcete jít s námi, tak se prosím registrujte co nejdříve).

Další informace: team@fundraising.cz

 

Příprava, lektorné a metodické materiály jsou podpořeny Nadací České spořitelny a Sociálním bankovnictvím České spořitelny, kteří jsou partnery projektu FRIN.

České centrum fundraisingu je plátcem DPH.

Blízká setkání třetího druhu, aneb jak lépe komunikovat s dárci a získat jejich důvěru – 3.11.2021

Blízká setkání třetího druhu, aneb jak lépe komunikovat s dárci a získat jejich důvěru – 3.11.2021

Fundraisingový seminář pro všechny, kteří chtějí získat srdce dárce (a také peníze).

Z neobyčejných setkání vznikají unikátní nápady. Tak vznikl i tento seminář. Profesionální marketing a fundraising k sobě mají blízko. Oba obory nastavují efektivní komunikaci s dárcem nebo zákazníkem, ale používají k tomu jiný jazyk i nástroje. Pojďte s námi objevovat taje marketingové komunikace a transformovat potřebné znalosti a zkušenosti do světa fundraisingu.

Na semináři získáte profesionální nástroje k tomu jak dobře vytipovat, prozkoumat, oslovit a získat potenciální dárce a jak s nimi dále rozvíjet vztah a vzájemnou důvěru.  

Pomůže vám k tomu Customers journey a blíže objevíte taje marketingového frameworku nebo strategie B2B a B2C a jejich využití ve fundraisingu. Pomocí MTK Strategy Canavas pak uplatníte získané znalosti pro nastavení komunikační strategie šité na míru pro naší organizaci. Personalizací obsahu pak přesně nastavíte jak s kým komunikovat, aby vám dobře rozuměl a věřil a nastavíte své archetypy. Na závěr získáte praktický nástroj pro plánování efektivní komunikace s dárci ve vaší organizaci.

Jestli některým výrazům nerozumíte, nebojte se! Všechno vám vysvětlíme a také získáte malý slovníček pojmů z marketingu přeložených do řeči fundraisingu. Může se vám hodit i při komunikaci s firemními dárci, kteří našemu NGO slangu často nerozumí (tak jako my nerozumíme jim).

KDY: 3. listopadu 2021 

9.30 – 16.30 – prezenčně ve Vzdělávacím centru Českého centra fundraisingu, Dukelských hrdinů 500, Praha 7

(v případě omezení vládními opatřeními přesun do on-line prostředí) 

ŠKOLITELÉ: 

Michal Veselý – Chief Marketing Officer JIC (www.jic.cz
Jana Ledvinová – ředitelka Českého centra fundraisingu 

CENA: 2.100 Kč + DPH 

 

REGISTRACE 

Staň se facilitátorem! Modul II. 4.-5. 10.2021

Staň se facilitátorem! Modul II. 4.-5. 10.2021

Efektivní nastavení komunikace v organizaci aneb jak vést porady a setkání.

Tento dvou modulový kurz zakončený odbornou certifikací vám nabídne klíčové principy a dovednosti při efektivním vedení porad, workshopů a dalších typech setkání. Budeme přemýšlet nad tím, jak využít porady nejen k předávání informací a hledání řešení, ale i k probuzení aktivity a motivace, k podpoření přímé a partnerské komunikaci v organizaci. Budete mít možnost vyzkoušet si roli facilitátora, poznat dovednosti a techniky při řešení problémů a tyto zkušenosti sdílet s dalšími účastníky kurzu. Získáte nabídku technik, které mohou pomoci jako motivátor při řešitelském workshopu či jednání. Výstup z kurzu  budou užitečné a inspirující nápady a informace, jasně upotřebitelné v praxi. 

Cíl a přínosy pro účastníka

  • Odnese si základní principy efektivní facilitace workshopu, porady či jednání k cíli (výsledku), na kterém se podílí všichni účastníci jednání 
  • Zorientuje se v odlišnostech v přístupu k workshopu, poradám a dalším typům jednání
  • Získá přehled o kontextu wokshopu či porady a o přípravě scénáře jednání
  • Ujasní si kroky vedení procesu a role facilitátora
  • V tréninku si osvojí kroky vlastního průběhu workshopu
  • Pomocí kamery a dalších supervizí dostane zpětnou vazbu ke své roli v preventivních i krizových zásazích v roli facilitátora 
  • Získá nabídku technik, které mohou pomoci jako motivátor či procesní cesta při řešitelském workshopu či jednání
  • Vypracuje si individuální plán kroků pro zefektivnění při vedení skupinových jednání

 

Cíle   I.modul 

  • Proč je komunikace na poradě někdy neefektivní a jak to změnit?
  • Na co vše nezapomenout při přípravě porady.
  • Základní principy efektivní facilitace, role facilitátora- aneb jak se neztratit a udržet nit.
  • Co dělat v krizových situacích a jak jim předcházet?

 

Cíle   II.modul 

  • Co podporuje synergii v týmu – komunikace a skupinový mozek?
  • Nabídka technik a jejich vyzkoušení.
  • Sdílení zkušeností, využití v praxi.

Metody :

Forma interaktivního tréninku a facilitované diskuse. Po celou dobu je kurz veden facilitačním přístupem, a tím pomáhá účastníkům „v přímém přenosu“ si představované téma uchopit a přenášet do praxe.

 

Datum konání: 

Modul: 7. – 8. června 2021

Modul: 4. – 5. října 2021

 

Čas: 9.30 – 16.30

 

Místo konání: Vzdělávací centrum Českého centra fundraisingu a TUDYTAM, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 

 

Kapacita kurzu: max. 12 osob (snížený počet zaručuje interaktivní individuální práci)

 

Cena: 3100  Kč  bez DPH (cena za jeden 2denní modul) 

Na každý modul je zapotřebí se přihlásit.  V případě již základních dovedností je možné přihlásit se pouze na modul II.

Cena zahrnuje 2denní vzdělávání v rámci jednoho modulu, přípravu, lektorné, metodické materiály, proces certifikace, prostory, pomůcky a drobné občerstvení. 

Lektor:

PaeDr. Jitka Jilemnická

Absolventka FFUK a FTVS UK. Od roku 1995 působí jako mediátorka, facilitátorka, lektorka a kouč v oblasti vzdělávání vrcholového a středního managementu -osobní i vnitro-firemní komunikace, vyjednávání a řešení konfliktů, mediace, facilitace, koučování,týmová spolupráce, stres management. Jedna ze zakladatelů AMČR. Absolvovala zahraniční výcviky a stáže zaměřené na oblast manažerských dovedností, teambuilding a mediace, intenzivní výcvik firmy NEXCOM (USA) v týmové spolupráci. Členka mezinárodních školících týmů v oblasti Conflict Management vUSA, Ukrajina Vietnam, Gruzie. 

 

PŘIHLÁŠENÍ (registrace na každý modul zvlášť)

Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky!

 

 

Kontakty

klub@fundraising.cz, Marie Říhová, tel. 737 432 448

 

Profesionální fundraiser – dlouhodobý kurz 2021: začínáme 25. 5.

Profesionální fundraiser – dlouhodobý kurz 2021: začínáme 25. 5.

Začínáme v květnu 2021 - noví zájemci registrujte se co nejdříve!

 Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace

Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které budou účastníci plnit v průběhu vzdělávání a závěrečná práce.

Kurz je připraven tak, abyste získali nejen potřebné informace, ale především dovednosti a osahali si jednotlivé postupy v praxi. Kurz je veden aktivní formou, pracujeme s příklady a se skutečnými situacemi. Účastníci budou mít v průběhu kurzu příležitost aplikovat získané poznatky ve vlastní práci, sdílet zkušenosti a dostávat zpětnou vazbu od expertů z různých oborů.

Úspěšní absolventi získají certifikát.

Kurz je akreditován MPSV, č. akreditace A2017/0677-VP

 

Vedoucí lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Mgr. Jan Kroupa

Kurz je veden profesionálními lektory, kteří mají v dané oblasti nejen teoretické znalosti, ale především bohaté osobní zkušenosti. V průběhu kurzu budou k dílčím tématům zváni další hosté a experti v dané problematice.

Počet účastníků je omezen maximálně na 25 osob

Místo konání: Vzdělávací centrum Českého centra fundraisingu a TUDYTAM, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 / online dle momentální situace

Čas konání: vždy od 9.30 do 16.30

Rozsah: 100 hodin výuky

Cena:  14.650 Kč bez DPH

Cena zahrnuje přípravu, lektorné, metodické materiály, certifikát, prostory, pomůcky a drobné občerstvení.

České centrum fundraisingu je plátcem DPH.

REGISTRACE ZDE

 

Termíny a obsah vzdělávacích modulů:

25. - 26. 5. 2021

Základní principy fundraisingu

  • Význam FR pro občanský sektor obecně
  • Stavební kameny úspěšného FR
  • Diversifikace zdrojů jako cesta k nezávislosti
  • Zkušenosti a příklady fundraisingových kampaní z domova i ze světa

Kdo jsou naši dárci

  • Kategorie dárců a jejich specifikace
  • Motivace dárců
  • Analýza trhu a vyhledávání potenciálních dárců

Začlenění fundraisingu do chodu organizace

  • Analýza připravenosti organizace na fundraising
  • Personální zajištění fundraisingu
  • Nastavení procesů v organizaci a začlenění fundraisingu do chodu organizace
  • Databáze dárců

Domácí úkol:  Analýza připravenosti organizace na fundraising

Účastníci vypracují písemný materiál, ve kterém budou odpovědi na základní otázky související s připraveností organizace na rozvoj fundraisingu. Soustředí se zejména na ty oblasti, ve kterých má jejich domovská organizace problémy, nebo zmíněné činnosti vůbec nedělá.  Pokud účastník nepracuje v žádné organizaci, vybere si pro realizaci svých domácích úkolů některou ze svého blízkého okolí.

15. - 16. 6. 2021

Právní aspekty fundraisingu

  • Přehled legislativy k tématu
  • Změny spojené s novým občanským zákoníkem
  • Darovací smlouva a smlouva o výpůjčce
  • Sbírky, aukce a tomboly
  • Daňové úlevy

Metody fundraisingu

  • Přehled základních metod fundraisingu a jejich uplatnění
  • Výběr metod vhodných pro organizaci
  • Bostonská matice
  • Sestavení fundraisingového argumentu

Domácí úkol: Fundraisingový argument

Účastníci vypracují písemně fundraisingový argument pro organizaci, nebo pro minimálně jednu vybranou činnost/produkt/program. Argument ověří formou rozhovoru s reprezentantem vybrané cílové skupiny (těch, rpo které je argument určen) a na základě zpětné vazby navrhnou úpravy argumentu, které zvýší jeho atraktivitu a účinnost.

 

21. - 22. 9. 2021

Individuální fundraising

  • Co víme o individuálních dárcích
  • Pyramidy fundraisingu, metody individuálního fundraisingu a jejich účinnost
  • Sbírky a direct marketing
  • Benefiční akce
  • Fundraisingové a mediální kampaně
  • DMS a fundraisingové aplikace do telefonu
  • On-line marketing, využití sociálních sítí
  • Major donors a dlouhodobá práce s dárci
  • Darování odkazem v závěti
  • Role správní rady ve fundraisingu

Domácí úkol:  Telefonická kampaň

Účastníci si vyberou věci nebo služby z konkrétního programu organizace a pokusí se tyto „in kind“ dary získat formou telefonické kampaně.  Doporučujeme vybrat takové věci nebo služby, které jsou pro kampaň v dané situaci vhodné (menší dary, lákavý program apod.). Průběh telefonické kampaně (včetně popisu jednotlivých telefonátů) zpracují do písemného materiálu. Doporučená osnova práce:

  • Název činnosti/programu
  • Cíl kampaně – co, kolik, od kolika dárců
  • Cílová skupina dárců a nejméně 10 vytipovaných kontaktů s telefonními čísly
  • Záznamy z telefonátů
  • Výsledek kampaně (vyhodnocení úspěšnosti)

 

19. - 20. 10. 2021

Firemní fundraising

  • Výhody a nevýhody podpory od firemního sektoru
  • Trendy rozvoje sociální odpovědnosti firem
  • Druhy firemní podpory
  • Strategie a metody vyhledávání, oslovení a získání dárců
  • Kritéria výběru podporované organizace či projektu
  • Dlouhodobá práce s firemními dárci

Domácí úkol:  Komunikační strategie

  1. Účastníci písemně vypracují komunikační strategii s firemním dárcem (minimálně s jedním). Stanoví její cíl (co, kolik od něj chtějí získat, kdy a v jaké posloupnosti) a jak s ním budou komunikovat (metoda, čas, rozložení v plánovaném období podle stanoveného cíle).
  2. Účastníci zrealizují alespoň jedno setkání s vybraným firemním dárcem, na kterém ho o něco požádají (u neznámých dárců doporučujeme žádat o jednodušší "in kind" dar). Písemně pak vypracují vyhodnocení této schůzky (její strukturu, průběh jednání, strategické okamžiky, vybrané formulace, které na dárce zapůsobily (dobře anebo špatně), kdy schůzka drhla a naopak, kdy vše šlo hladce. Pro strukturu rozhovoru lze využít i osnovu jednání "tváří v tvář" v metodách fundraisingu v sylabu kurzu.

 

9. - 10. 11. 2021

Institucionální fundraising

  • Přehled a členění institucionálních dárců
  • Průzkum a výběr vhodných dárců
  • Příprava a zpracování projektu
  • Jak se zbavit závislosti na institucionálních dárcích

Sociální podnikání

  • Co to je sociální podnikání – členění, zkušenosti, příklady
  • Výběr projektu a jeho začlenění do struktury organizace
  • Testování proveditelnosti, efektivity a udržitelnosti projektu
  • Business plán – co obsahuje a k čemu slouží

Závěrečný domácí úkol: Fundraisingová kampaň

Účastníci vypracují písemně příklad ze své praxe. Vyberou si konkrétní fundraisingovou kampaň na které se osobně podíleli.  Výsledky kampaně nejsou rozhodující (mohla dopadnout dobře i špatně). Důležité je zpracovat, co se lze z této kampaně přiučit ve fundraisingu, nabyté zkušenosti, postupy, znalosti apod. Účastníci kampaň zpracují podle následující osnovy. Materiál doporučujeme doplnit fotografiemi, příklady dokumentů a letáků apod.   Zpracování příkladu je podmínkou pro získání certifikátu o absolvování kurzu.

Navržená osnova:

  • Jméno organizace:
  • Jméno autora:
  • Název Kampaně:
  • Popis kampaně:
  • Všeobecný popis:
  • Cílová skupina:
  • Cíle kampaně:
  • Očekávané výstupy:
  • Výsledky kampaně/Realizované výstupy:
  • Skutečně realizované dary:
  • Milníky, klíčové situace, ponaučení:
  • Technická a organizační strana kampaně – vyhodnocení:
  • Souhlas/nesouhlas s publikováním materiálu:

 

7. - 8. 12. 2021

Plánování fundraisingu

  • Proč plánovat ve fundraisingu
  • Různé tipy plánů a jejich využití
  • Analýza zdrojů a potenciálu organizace
  • Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu
  • Volba strategií a výběr vhodných metod pro dosažení cílů
  • Vytvoření akčního plánu

 Etické principy fundraisingu

Prezentace závěrečných úkolů

Test

Hodnocení kurzu

Slavnostní zakončení

 

Přihlášku pošlete nejpozději do 31.3.2020. Každou přihlášku potvrzujeme, potvrzení o registraci posíláme e-mailem na adresu uvedenou v přihlášce. Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky! (v případě dotazů pište na team@fundraising.cz)

Kurz se bude konat ve školicích prostorách Českého centra fundraisingu, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 - zde. Vždy od 9.30 do 16.30. Případně online, nedovolí-li to momentální zdravotní situace.

ODESLÁNÍM PŘIHLÁŠKY ÚČASTNÍK SOUHLASÍ S UVEDENÝMI PODMÍNKAMI.

Storno podmínky

Odhlásit se můžete písemně zasláním e-mailu na adresu team@fundraising.cz . Odhlášení z kurzu bez storno poplatku lze provést nejpozději do sedmi kalendářních dnů před konáním kurzu. V tom případě vám bude poplatek vrácen v plné výši.

Při zrušení účasti později než sedm kalendářních dnů před jeho konáním nebo pokud se kurzu nezúčastníte, bude vám účtován storno poplatek ve výši 100%. Pokud se z jakýchkoliv důvodů náhle nemůžete kurzu zúčastnit, máte ještě možnost poslat za sebe náhradníka/náhradnici.

V případě, že doložíte potvrzení o pracovní neschopnosti přihlášeného účastníka je tento účastník z kurzu omluven. V každém případě je nutné o neúčasti informovat koordinátora. České centrum fundraisingu si vyhrazuje právo na změnu lektora, data a místa konání nebo úplné zrušení kurzu z organizačních důvodů. Zároveň se zavazuje, že veškeré změny budou přihlášeným účastníkům včas oznámeny. V případě změny termínu konání kurzu účastník má možnost zúčastnit se kurzu v náhradním termínu nebo mu bude vrácena platba za kurz v plné výši.

Staň se facilitátorem! Modul I. 7.-8.6.2021

Staň se facilitátorem! Modul I. 7.-8.6.2021

Efektivní nastavení komunikace v organizaci aneb jak vést porady a setkání 

Tento dvou modulový kurz zakončený odbornou certifikací vám nabídne klíčové principy a dovednosti při efektivním vedení porad, workshopů a dalších typech setkání. Budeme přemýšlet nad tím, jak využít porady nejen k předávání informací a hledání řešení, ale i k probuzení aktivity a motivace, k podpoření přímé a partnerské komunikaci v organizaci. Budete mít možnost vyzkoušet si roli facilitátora, poznat dovednosti a techniky při řešení problémů a tyto zkušenosti sdílet s dalšími účastníky kurzu. Získáte nabídku technik, které mohou pomoci jako motivátor při řešitelském workshopu či jednání. Výstup z kurzu  budou užitečné a inspirující nápady a informace, jasně upotřebitelné v praxi. 

Cíl a přínosy pro účastníka

  • Odnese si základní principy efektivní facilitace workshopu, porady či jednání k cíli (výsledku), na kterém se podílí všichni účastníci jednání 
  • Zorientuje se v odlišnostech v přístupu k workshopu, poradám a dalším typům jednání
  • Získá přehled o kontextu wokshopu či porady a o přípravě scénáře jednání
  • Ujasní si kroky vedení procesu a role facilitátora
  • V tréninku si osvojí kroky vlastního průběhu workshopu
  • Pomocí kamery a dalších supervizí dostane zpětnou vazbu ke své roli v preventivních i krizových zásazích v roli facilitátora 
  • Získá nabídku technik, které mohou pomoci jako motivátor či procesní cesta při řešitelském workshopu či jednání
  • Vypracuje si individuální plán kroků pro zefektivnění při vedení skupinových jednání

 

Cíle   I.modul 

  • Proč je komunikace na poradě někdy neefektivní a jak to změnit?
  • Na co vše nezapomenout při přípravě porady.
  • Základní principy efektivní facilitace, role facilitátora- aneb jak se neztratit a udržet nit.
  • Co dělat v krizových situacích a jak jim předcházet?

 

Cíle   II.modul 

  • Co podporuje synergii v týmu – komunikace a skupinový mozek?
  • Nabídka technik a jejich vyzkoušení.
  • Sdílení zkušeností, využití v praxi.

Metody :

Forma interaktivního tréninku a facilitované diskuse. Po celou dobu je kurz veden facilitačním přístupem, a tím pomáhá účastníkům „v přímém přenosu“ si představované téma uchopit a přenášet do praxe.

 

Datum konání: 

  1. Modul: 7. – 8. června 2021, 9.30 – 16 h
  2. Modul: 4. – 5. října 2021, 9.30 – 16h

 

Čas: 9.30 – 16.30

 

Místo konání: Vzdělávací centrum Českého centra fundraisingu a TUDYTAM, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 

 

Kapacita kurzu: max. 12 osob (snížený počet zaručuje interaktivní individuální práci)

 

Cena: 3100  Kč  bez DPH (cena za jeden 2denní modul) 

Na každý modul je zapotřebí se přihlásit.  V případě již základních dovedností je možné přihlásit se pouze na modul II.

Cena zahrnuje 2denní vzdělávání v rámci jednoho modulu, přípravu, lektorné, metodické materiály, proces certifikace, prostory, pomůcky a drobné občerstvení. 

Lektor:

PaeDr. Jitka Jilemnická

Absolventka FFUK a FTVS UK. Od roku 1995 působí jako mediátorka, facilitátorka, lektorka a kouč v oblasti vzdělávání vrcholového a středního managementu -osobní i vnitro-firemní komunikace, vyjednávání a řešení konfliktů, mediace, facilitace, koučování,týmová spolupráce, stres management. Jedna ze zakladatelů AMČR. Absolvovala zahraniční výcviky a stáže zaměřené na oblast manažerských dovedností, teambuilding a mediace, intenzivní výcvik firmy NEXCOM (USA) v týmové spolupráci. Členka mezinárodních školících týmů v oblasti Conflict Management vUSA, Ukrajina Vietnam, Gruzie. 

 

PŘIHLÁŠENÍ (registrace na každý modul zvlášť)

Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky!

 

Kontakty

klub@fundraising.cz, Marie Říhová, tel. 737 432 448

 

Fundraising Friendly: jak nastavit fundraising v organizaci – podzim 2021

Fundraising Friendly: jak nastavit fundraising v organizaci – podzim 2021

Fundraising Friendly: Jak nastavit fundraising v organizaci
Fundraisingový seminář pro ředitele, členy správní rady a fundraisery (On line) –

Přinášíme zcela nový seminář, který je vyvolán poptávkou z řad fundraiserů, ale i managementu organizací. 

Začlenění práce fundraisera do managementu organizace je ještě stále pro mnohé organizace velkou výzvou. A přitom je jasné, že fundraising se bez intenzivní práce a spolupráce v týmu rozvíjet nedá. Jak vybalancovat pracovní tým a nastavit systémy řízení tak, aby se v organizaci fundraising usadil a efektivně přinášel potřebné zdroje?

 

ŠKOLITELÉ: Jana Ledvinová, Jan Kroupa, České centrum fundraisingu
Hosté: Experti na vybraná témata podle přání účastníků

KDY: Páteční brunch, vždy od 9:30 do 12:30.

Cyklus 3 seminářů

17. září – 9:30 – 12:30

5. listopadu – 9:30 – 12:30

10. prosince – 9:30 – 12:30

CENA: 1.600 Kč + DPH

REGISTRUJTE SE PROSÍM ZDE ONLINE

 

TÉMATA:

Kdy je čas přijmou fundraisera nebo založit fundraisingový tým?
Jaké jsou možnosti odměňování? Jaká jsou kritéria hodnocení práce fundraisera?
Kdy si na sebe má fundraiser vydělat?
A kdy lze očekávat dlouhodobý a předvídatelný příjem z fundraisingu?
Jak motivovat ostatní členy týmu, aby spolupracovali na rozvoji zdrojů?
Jaká je role ředitele a členů správní rady ve fundraisingu?
Co může rozvoj fundraisingu přinést do organizace kromě peněz?
Jak je naše organizace na fundraising připravená?
A má to vůbec cenu? Nebudeme raději nadále „jen psát granty“?

Pojďme se o těchto a dalších otázkách společně bavit. 

Zveme vás tímto na společný on-line Páteční brunch, každý druhý měsíc, poslední pátek v měsíci, vždy od 9:30 do 12:30

Těšíme se.
Jana Ledvinová a Jan Kroupa

E-learning FRIN

E-learning FRIN

E-learning FRIN.

Začínáme s fundraisingem ve spolupráci se SEDUO.

First steps in fundraising -English version.

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 1

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 2

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 3

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 4

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 5

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 6

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 7

Major Donors – Významní dárci 20.dubna 2021. ONLINE

Major Donors – Významní dárci 20.dubna 2021. ONLINE

Z naší série 1denních stavebních pilířů fundraisingu

Je to ve vzduchu… cítíte to také? Lidé v Česku bohatnou a tak rok od  roku přibývá těch, kteří jsou ochotní podpořit dobročinné projekty a organizace významnými dary. 

A dobročinným organizacím se čím dál častěji daří je zaujmout, získat si důvěru, přesvědčit je o tom, že realizované programy skutečně budou mít dopad a přinesou potřebnou  společenskou změnu.

Jenže začít takový program budovat, když jste s velkými dárci doposud nepracovali, není úplně snadné. Je to velká investice a dlouho trvá, než se začne vracet. Jak zjistíte, jestli to je pro vaší organizaci cesta nebo není? Podle čeho se máte rozhodnout?  Můžete si program pro velké dárce dovolit? A můžete si ho nedovolit? Kde začít a jak program postavit?

Na pozadí konkrétních kazuistik realizovaných kampaní v Česku i v zahraničí vás krok za krokem provedeme osvědčenou metodikou pro přípravu, design, testování a realizace kampaně pro velké dárce, abyste  na výše uvedené otázky dokázali odpovědět a udělali si jasno v tom, co jsou pro vaší organizaci reálně další kroky v práci s velkými dárci.

„Všeho, čeho se užívá, lze užívat dobře i špatně; bohatství náleží k věcem užitečným; všeho pak nejlépe užívá ten, kdo má tu příslušnou ctnost; i bohatství tedy bude nejlépe užívat ten, kdo má ctnost, která se vztahuje k statkům. A to jest člověk štědrý. … Ctnosti zajisté náleží spíše dobře činit než dobro přijímat, a krásně jednat spíše než ošklivě nejednat; i není tajno, že s dáváním souvisí dobře činit a krásně jednat, s braním pak dobro přijímat a ošklivě nejednat. Také dík náleží jen tomu, kdo dává, nikoli tomu, kdo nebere, a tím více chvála. … Ze ctnostných lidí také štědří bývají takřka nejvíce milováni; neboť jsou užiteční, a to proto, že dávají.“ (Aristotelés: Etika Níkomachova, 2013: 88).

 

KDY: 20. dubna 2021

9.30 – 16.30 ONLINE (seminář původně plánovaný jako prezenční byl přesunut do online prostředí)

ŠKOLITEL: Jan Kroupa, PhD., České centrum fundraisingu

CENA: 1.700 Kč + DPH

REGISTRUJTE SE NA SEMINÁŘ PROSÍM ZDE

 

Jan Kroupa

20 let působí jako konzultant, lektor a analytik v oblasti filantropie, fundraisingu a managementu organizací občanské společnosti v České republice a více než patnácti zemích světa, především ve střední a východní Evropě. Je spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, předsedou NETT, o. s. (nezávislý think tank pro občanskou společnost) a členem několika správních rad neziskových organizací u nás i v zahraničí. „Pomáhám neziskovkám dělat, co považují za správné, způsobem, který považují za správný.“

Jak pracovat s významnými dárci patří k jeho oblíbeným a propracovaným tématům.

Klub fundraiserů 4.5. Integrované kampaně s Jiřím Krupou

Klub fundraiserů 4.5. Integrované kampaně s Jiřím Krupou

neboli práce lidí v organizaci na sebe navazuje

KDY: 4. května 2021, 17 – 18.30

ONLINE

REGISTRACE

PRO ČLENY KLUBU FUNDRAISERŮ

Na příkladu kampaně Obránců zvířat OBRAZ se podíváme na kampaň za zákaz klecového chovu. Zaměříme se na jednotlivé kroky a fáze, které byly v rámci kampaně a kdy udělány tak, aby na sebe co nejlépe navazovaly. Jiří nám také na základě kampaně za zákaz klecových chovů slepic ukáže, jak spojit celou organizaci dohromady. Jak mohou všichni jít za jedním cílem a jak dosáhnout většího dopadu činnosti organizace. Zároveň se dozvíte, jak to udělat, aby vaše organizace byla na konci kampaně silnější než na začátku.

Kampaní to nekončí, ale začíná

Možná vám budou informace z klubu FR stačit a vše vám bude jasné. A možná budete chtít nasát ještě něco dalšího na Jiřího 3hodinovém semináři 28.května.  Tam si nejen vše řekneme, ale také se podíváme na naši fundraisingovou kampaň, kterou jsme realizovali v minulosti, nebo máme připravenou a vše převedeme do praxe.

KDY: 28. května 2021

9.30 – 12.30 ONLINE

REGISTRACE

 

Jiří Krupa

Jiří má rád, když celá organizace táhne za jeden provaz. Největší radost mu uděláte, když se jej budete ptát na emaily, integrované kampaně, telefundrasing, weby anebo pravidelné dárcovství. Často říká, že on sám nikdy nic moc nevymyslel. Že má prostě jenom tendenci ty všudypřítomné rady od expertů opravdu přeměňovat v eventy, procesy, aktivity, kampaně a akční kroky. Pracoval v Greenpeace a Amnesty International. Nyní konzultuje v OBRAZu a v Milionu Chvilek pro demokracii. Je zapojen i do dalších projektů. V čem vám Jiří může nejvíce pomoct? Rád s vámi probere jak psát emaily, aby za něco stály, lidi klikali a organizace měla radost. Určitě vám i rád poradí jak a proč dělat jen jednu věc v jeden čas napříč organizací. Nejdéle se s vámi ale bude bavit o tom, jak dělat weby, které k něčemu jsou a hlavně k něčemu vedou.

CRM systém: Pořádek dělá přátele, aneb, když už Excel nestačí. Webinář 23.4. a 21.5.

CRM systém: Pořádek dělá přátele, aneb, když už Excel nestačí. Webinář 23.4. a 21.5.

Praktický webinář pro všechny, kteří chtějí zlepšit systém evidence dárců a zavést do organizace CRM. Jana Ledvinová z ČCF pomůže s uspořádáním vašich stávajících i potenciálních dárců a příznivců a s nastavením efektivní komunikace s nimi. Petra Joklová ze CRM pro neziskovky poradí, jak tyto zdánlivě nereálné plány uskutečnit pomocí CRM nástroje.

Fundraising nabádá k osobní komunikaci s každým dárcem.

Ale copak to jde? Když jsou jich stovky, tisíce a nebo víc?

Kolik lidí nám vlastně pomáhá? 

Dárci, dobrovolníci, partneři, přátelé … kdo se v tom má vyznat.

Ale pro rozvoj vztahu s dárcem a zvyšování jeho důvěry a tím i darů je to nezbytné.

Jak nastavit systém komunikace s dárci tak, aby to bylo efektivní a přitom stále osobní?

Potřebujeme nějakou databázi! Odpovídá většina z vás.

Ale jak na to? Tuto otázku slyšíme při školeních a poradenství stále víc a víc.

 

Nabízíme možnost se setkat se dvěma expertkami, které vám s tím pomohou.

Jana Ledvinová, ředitelka Českého centra fundraisingu, pomůže s uspořádáním vašich stávajících i potenciálních dárců a příznivců a s nastavením efektivní komunikace s nimi. Naplánujete si i jednotlivé kroky rozvoje vztahu s nimi tak, aby vám důvěřovali, stali se pravidelnými dárci, dávali častěji a víc.

Petra Joklová, ředitelka CRM pro neziskovky, poradí jak tyto zdánlivě nereálné plány uskutečnit pomocí CRM nástroje Salesforce. Seznámíte se s jeho možnostmi využití pro fundraising a rozeberete, kdy CRM systém může významně pomoci a kdy se naopak může stát „časožroutem“. 

 

KDY?

23. dubna 2021, 10 – 13h online

21. května 2021, 10 – 13h online

Semináře na sebe navazují a nelze se přihlásit pouze na jeden. Mezi nimi budete mít příležitost si uspořádat své kontakty a více tak zefektivnit vaši účast na druhé části. 

 

REGISTRACE

 

KDO se vám bude věnovat?

Jana Ledvinová –  ředitelka Českého centra fundraisingu

Petra Joklová – ředitelka CRM pro neziskovky,z.s 

 

ZA KOLIK?

Webinář je striktně omezen na účast 15 lidí proto, abychom se vám mohli náležitě věnovat. Cena za obě části – 1600,- kč + DPH

 

Webinář společně pořádají:

ČCF a CRM pro neziskovky 

 

Online kampaň od A do Z 2021: fundraisingová dílna. Zbývají 3 místa, začínáme 24.5.

Online kampaň od A do Z 2021: fundraisingová dílna. Zbývají 3 místa, začínáme 24.5.

Online kampaň je v loňském roce odzkoušená fundraisingová dílna. A dílna je to proto, že počítáme s tím, že z této dílny odejdete s hotovou online kampaní, na kterou jste se chystali, ale nevěděli jste úplně přesně jak na to, nebo jste ji nebyli schopni dotáhnout do konce.
 
Formou “learning by doing”, tedy učením se přímým vytvářením kampaně si osvojíte znalosti, i dovednosti potřebné k odstartování online kampaně.
 
KDY: 

24.května 2021, 10:00 – 17:30 (prezenčně/případně online) 
Příprava organizace na kampaň 

On-line fundraising – základní fakta a pravidla. 
Čeho chceme kampaní dosáhnout? 
Komunikační nástroje pro on-line fundraising 
Jak jsme na tom? – Analýza připravenosti organizace na on-line kampaň 

 

23.– 24.června 2021, 10:00 – 17:30 (oba dny) (prezenčně/případně online)

Příprava kampaně a plán testování

  1. den:

Jakou kampaň budeme dělat?

Fundraisingový argument pro kampaň. 
Koho a kolik lidí kampaní oslovíme? A jak? 
Jak na to, aby kampaň fungovala tak jak má a byla zajímavá? 

2. den:
Design kampaně – texty, videa, fotky, tlačítka …
Příprava konkrétního designu a obsahu kampaně. 
Jak budeme kampaň testovat? 
Rozpočet kampaně a realizační plán. 

20.září 2021, 10:00 – 17:30 (prezenčně/případně online)

Prezentace kampaní a poslední úpravy před spuštěním
Prezentace on-line kampaní a zpětná vazba od účastníků 
Odborné shrnutí zpětné vazby k prezentacím lektory. 

Účastníci budou mezi jednotlivými bloky výuky pracovat na přípravě kampaně. V rámci kurzu mají možnost vše konzultovat s lektory za zvýhodněnou cenu 600 Kč za hodinu. Počet konzultací bude domluven podle potřeb organizace až do výše 5 hod na jednu organizaci. 

(Pevně doufáme, že v těchto termínech bude prezenční setkání možné)
 
ŠKOLITELÉ:
 
Lukáš Hejna – zakladatel portálu Darujme.cz
Jan Kroupa, České centrum fundraisingu
Jana Ledvinová, České centrum fundraisingu
 
CENA: 6.200 Kč (bez DPH)
CENA pro 2.osobu z organizace – 30%, tedy 4000 Kč (bez DPH)
Cena zahrnuje veškeré výdaje včetně drobného občerstvení a nápojů. Cena nezahrnuje konzultace mezi bloky výuky, ubytování a stravu.
 
 
Prosím, z důvodu obvykle brzkého naplnění kapacity, hlaste se co nejdříve, ať si pojistíte své místo na kurzu.

 
 
 
V případě otázek nás kontaktujte na team@fundraising.cz.