Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. | Více informací | Rozumím

Vzdělávání

Dary ze závěti: jak rozvíjet příjmy vaší organizace z dobročinných odkazů 29.1.2021

Dary ze závěti: jak rozvíjet příjmy vaší organizace z dobročinných odkazů 29.1.2021

Dary ze závěti patří v České republice prozatím k ne úplně obvyklým zdrojům v oblasti fundraisingu. Ve světě je téma darů ze závěti mnohem rozšířenější a tak můžeme očekávat postupný nárůst těchto darů i u nás.

Jak k tomuto tématu vhodně přistoupit a nebát se rozvíjet i tuto část fundraisingu organizací nám řekne Jan Kroupa z Českého centra fundraisingu. Provede nás jak základy právních aspektů darů ze závěti, tak i fundraisingovou strategií organizace v této oblasti.

A na co se můžete od Jana Kroupy těšit?:
Budeme  mít  příležitost si napsat  vlastní závěť. A pokud na to  nebudete mít  chuť,  rozhodně  se  dozvíte, jak se to dělá a jak na  to.
Získáte dobrý přehled  o  základech dědického práva a o pravidlech pro zanechání dobročinného odkazu  v závěti.
Dozvíte se, kde  začít a na koho  se  vlastně obracet, když  se rozhodnete rozvíjet příjmy vaší organizace  z dobročinných odkazů v závěti.
Budeme mluvit o „Giving Pledge“  a  o prvních vlaštovkách v  Česku.

A pár podnětů k zamyšlení: 

Lidé, kteří odkáží něco v závěti na dobročinné účely, žijí o devět let déle než lidé, kteří tak neučinili.

Dětem by měl člověk zanechat dost, aby mohly dělat cokoliv, ale ne tolik, aby mohly nedělat nic.  Warren Buffet

Přes 70 % odkazů v závěti zanechají ženy. Proč  asi?
 
Ve Velké Británii je 8 psů, 3 kočky a 1 papoušek librovými milionáři.
 

KDY: 29.1.2021

9.30 – 12.30 online

ŠKOLITEL: Jan Kroupa

CENA: 650 Kč

REGISTRACE ZDE

 

JAN KROUPA, PhD.

Přes 15 let působí jako konzultant, lektor a analytik v oblasti filantropie, fundraisingu a managementu organizací občanské společnosti v České republice a více než deseti zemích světa, především ve střední a východní Evropě. Je spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, předsedou NETT, o.s. (nezávislý think tank pro občanskou společnost, www.ttnett.cz) a členem několika správních rad neziskových organizací u nás i v zahraničí.

V roce 2020 dokončil doktorát v oblasti filantropie.

Klub fundraiserů: CRM pro neziskovky aneb kde nám technologie usnadní FR práci 2.2.2021

Klub fundraiserů: CRM pro neziskovky aneb kde nám technologie usnadní FR práci 2.2.2021

Klub fundraiserů: Petra Joklová, CRM pro neziskovky. 

KDY: 2.2.2021

17 – 18.30

ONLINE

REGISTRACE

PRO ČLENY KLUBU FUNDRAISERŮ

Petra Joklová nás uvede do světa nejběžnějších digitálních nástrojů, které lidé v neziskových organizacích používají. Budeme se bavit o tom proč využívat online nástroje, k čemu slouží CRM systémy a proč zařadit položku technologie do rozpočtu organizace. Součástí bude i diskuze a prostor pro dotazy.

Jestli tedy řešíte momentálně téma správy databází a spravování e-mailových kampaní, tak tento klub je právě pro vás, abyste měli vstupní informace o nabídce, se kterou se můžete setkat.

Petra Joklová je ředitelkou CRM pro neziskovky

I když se naše organizace jmenuje „CRM pro neziskovky”, náš záběr přesahuje problematiku vztahů s dárci či dobrovolníky. Naším cílem je pozvednout úroveň technologické a digitální architektury neziskového sektoru propojením neziskových organizací a firemních expertů formou dobrovolnictví. Neziskovky podporujeme už od roku 2013.

Blog Petry Joklové, CRM pro neziskovky:

Trendy a výzvy doby covidové

Udeřil COVID-19 a neziskový svět se zastavil. Zadrželi jsme dech… a začali jsme přemýšlet, co situace umožňuje a co je nám výzvou. Na CRM pro neziskovky se obracely organizace o pomoc s rychlým zaváděním nových formulářů nebo dokonce technologií. Další objevovaly užitečné funkce svého systému. Největší břemeno dopadlo na fundraising. Neziskový sektor ale reagoval na situaci rychle, kreativně, flexibilně.

Dnes máme za sebou téměř rok pandemie. Co jsme se naučili a co nás čeká? 

Není nad osobní setkání. A nebo ne?

Na jaře se on-line stal jedinou z mála možností, jak udržet kontakt. Jsou-li lidé na sítích, neziskovky tam musí být taky. Po rozpačitých začátcích došlo k explozi virtuálních akcí, od živých vysílání po prohlídky muzeí. Nevýhody „neosobního“ setkání vyvažují přínosy: na benefiční akci v Brně si nemusíte kupovat jízdenku, brát dovolenou, shánět hlídání pro dítě a rezervovat ubytování. Pořadateli odpadla řada starostí a nákladů a přibyli účastníci. Akce se tak staly nízkoprahové, alespoň pro vlastníky počítače a internetu. 

Některé organizace se donutili k rychlejšímu spuštění e-shopu či aktivnější práci se sociálními sítěmi. A snad všichni stáli před otázkou, kterým směrem upřít svou energii ve virtuálním světě.

Sociální sítě, e-shopy, dárcovské platformy, živé přenosy: to všechno zřejmě neskončí s hromadným očkováním proti COVID-19. Ukázalo se, že komunikace virtuálního světa umí být zábavná, dokáže propojit i přivést nové donory

Technologie: vybrat to pravé

I vy jste asi zakusili, že okamžik krize očistil váš pohled od marginalit a potřeby organizace i vašich podporovatelů se zřetelně vylouply před vašima očima. Právě teď je snadné odpovědět na otázky:

  • Co tato technologie přinese naší neziskovce? 
  • Kde nám pomůže? 
  • Co na to dárci? 
  • Pomůže to našim vztahům s dárci?

Vyberte si ten systém a tu aplikaci, která přinese přehled, transparentnost a urychlí „workflow“, třeba CRM Salesforce

Nemusíte využívat přímo umělou inteligenci nebo blockchain, abyste získali větší kontrolu nad procesy a motivovali dárce. Technologie umožňují také zlepšit komunikaci a nabízí nové cesty pro tok finančních prostředků: přes web, mobil, sociální sítě.

Během krize jste pravděpodobně objevili nástroje ke konferenčním hovorům, do kanceláře, na projektové řízení či pro dobrovolníky. Nové se ale stále objevují další pomocníci pro naši oblast, například Google nově nabízí neziskovkám G Suite.

Věrnost se nevytrácí

Během tohoto roku jsme také zakusili, jak je důležité míti pravidelné dárce. Pravidelní dárci znamenají stabilitu. Přemýšlejte o formách pravidelného dárcovství (předplatné, členství, produkty apod.) a o nových cestách k měsíčním přispěvatelům:

  • Co přitáhlo dosavadní dárce?
  • V jakých oblastech máte rezervy?
  • Co dárci získávají za své dary?

Ve světě se také osvěčila užší spolupráce ziskového a neziskového sektoru. Klasickým příkladem může být spolupráce Sweetgreen a World Central Kitchen, kteří vařili pro zdravotnický personál a lidi na okraji společnosti. Strategickým partnerstvím rozhodně neodzvonilo.  

Ani v krizi nezapomínejte na svou misi a priority. Vaše poslání je jediným důvodem pro existenci vaší organizace. A právě ono přitahuje vaše dárce.

Buď připraven

Letos jsme pochopili, že fundraising se může kdykoliv změnit. A to velmi rychle. Neziskovky musely vzdorovat nepřízni osudu, měnit strategie a procesy, hledat nové zdroje peněz. Skutečnost se stává tekutější, než jsme si kdy byli schopni představit. Proto i pro neziskovky platí skautské heslo: Buď připraven! 

E-mail marketing a MailChimp pro začátečníky 19.2.2021

E-mail marketing a MailChimp pro začátečníky 19.2.2021

Kdy dává smysl začít s e-mail marketingem? Proč je nezbytným pro “hromadnou komunikaci” a “oslovování velké skupiny adresátů”? A jak si to v MailChimp lze jednoduše naklikat?

KDY: 19.2.2021

9.30 – 12.30 hodin ONLINE

ŠKOLITEL: Lukáš Hejna

CENA: 650 Kč

REGISTRACE NA SEMINÁŘ

V rámci workshopu se společně  podíváme na teorii i praxi. Začneme vysvětlením základních principů e-mail marketingu a kdy dává smysl jej využít.

Společně proklikáme MailChimp a jeho základní nastavení.

Podíváme se na to, jak si nastavit list příjemců, jak jej do MailChimp importovat a jak lze provádět takzvanou segmentaci.

Nebude chybět vytvoření a odeslání prvního e-mailu s oslovením – personifikací, bez kterého by žádná komunikace nebyla úspěšná.

A aby nám to šlo lépe od ruky, každý účastník by měl mít předem vytvořen účet v MailChimp, který je v základní verzi zcela zdarma, tzn. stačí si je během pár minut zřídit na: https://login.mailchimp.com/signup/ –> ať můžeme klikat rovnou společně:-)!

 

LUKÁŠ HEJNA

Lukáš Hejna vede fundraising v Nadaci Via, která v České republice rozvíjí témata umění žít spolu (komunitní rozvoj) a umění darovat (filantropie a dárcovství). V Nadaci má na starosti spolupráci a péči o major donors i spolupráci s firemními dárci a partnery. Dlouhodobě se věnuje také tématu online dárcovství, 7 let stál za největší online fundraisingovou platformou Darujme.cz a i dnes se aktivně podílí na kampaních neziskovek jako je Psí život.

 

Pro další dotazy nám pište na team@fundraising.cz. Těšíme se na vás!

 

 

Klub fundraiserů: Jak na sociální sítě bez PR oddělení 2.3.2021

Klub fundraiserů: Jak na sociální sítě bez PR oddělení 2.3.2021

KDY: 2. března 2021, 17 – 18.30

ONLINE

REGISTRACE

PRO ČLENY KLUBU FUNDRAISERŮ

Proč se při budování organizace dnes bez sociálních sítí neobejdeme? Jak je nejlépe využít a jaké síti se primárně věnovat, pokud jsou naše kapacity omezené? O tom, že na slušný dosah není nutně potřeba mít velké PR oddělení, se s vámi podělí Monika Skopalová z Nadace Via. Dozvíte se, jaká je základní charakteristika jednotlivých hlavních sociálních sítí, jaké nástroje se hodí znát, a bude také prostor sdílet společně výzvy, které vašim organizacím prostředí sociálních sítí přináší. Na téma v březnu naváže praktičtěji zaměřený seminář.

 

Možná vám bude takto klub fundraiserů stačit, a možná se rozhodnete absolvovat s Monikou 3hodinový online seminář 26.3.2021.:

V semináři 26.3.2021 se s Monikou Skopalovou z Nadace Via podrobněji zaměříme na práci s Facebookem. Dozvíte se něco o tom, jak budovat základnu fanoušků, co všechno ovlivňuje dosah vašich příspěvků, jaký je rozdíl mezi facebookovou stránkou a skupinou, výhody a úskalí placené propagace i to, že na dobře vypadající obrázky nepotřebujete nutně externího grafika…. protože si sami na semináři vyzkoušíte práci s grafickým nástrojem Canva. A uvidíte, že váš grafický svět se rozdělí na život před Canvou a po Canvě 🙂 

Více info a registrace.

 

Monika Skopalová

Má za sebou studia médií, žurnalistiky a genderu. Vyzkoušela si několik let v reklamní branži i práci na Úřadu vlády, a poslední 4 roky pracuje v nezisku, který je jejímu srdci nejblíž. V Nadaci Via má na starosti správu sociálních sítí, práci s Canvou a píše ViaCafé – nadační newsletter. Baví ji slovní hříčky, marketingový bizár a použití psychologie v komunikaci. 

 

Sociální sítě: jak na Facebook a grafiku v malé organizaci 26.3.2021

Sociální sítě: jak na Facebook a grafiku v malé organizaci 26.3.2021

V tomto semináři se s Monikou Skopalovou z Nadace Via podrobněji zaměříme na práci s Facebookem. Dozvíte se něco o tom, jak budovat základnu fanoušků, co všechno ovlivňuje dosah vašich příspěvků, jaký je rozdíl mezi facebookovou stránkou a skupinou, výhody a úskalí placené propagace i to, že na dobře vypadající obrázky nepotřebujete nutně externího grafika…. protože si sami na semináři vyzkoušíte práci s grafickým nástrojem Canva. A uvidíte, že váš grafický svět se rozdělí na život před Canvou a po Canvě 🙂 

Rádi bychom, aby i v online podobě byl seminář zábavný, interaktivní a především přínosný. Proto
bude možné v případě vašeho zájmu sdílet během semináře odkaz na facebookové stránky vaší
organizace a získat na ně zpětnou vazbu.

Pro práci s Canvou pošleme přihlášeným s předstihem video návody, na základě kterých si (opět v případě zájmu) vyzkoušíte vytvoření vlastního grafického návrhu. Vaši tvorbu si pak také společně nasdílíme.

Seminář je určen pro začátečníky a nebudeme se v něm do hloubky věnovat práci s Business
Managerem ani streamovacím nástrojům. Tento seminář nejvíce využije menší organizace, kde jsou začátečníci až středně pokročilí v nástroji Facebook a nástroji Canva. A organizace, která nemá prostředky na to mít vlastního PR člověka, ale musí si vystačit na základní záležitosti ze svých lidských zdrojů.

KDY: 26.3.2021

9.30 – 12.30 online

ŠKOLITELKA: Monika Skopalová, Nadace Via

CENA: 650 Kč

REGISTRACE ZDE

V případě jakýchkoliv dotazů, pište na team@fundraising.cz.

 

Medailonek – Monika Skopalová

Má za sebou studia médií, žurnalistiky a genderu. Vyzkoušela si několik let v reklamní branži i práci na Úřadu vlády, a poslední 4 roky pracuje v nezisku, který je jejímu srdci nejblíž. V Nadaci Via má na starosti správu sociálních sítí, práci s Canvou a píše ViaCafé – nadační newsletter. Baví ji slovní hříčky, marketingový bizár a použití psychologie v komunikaci. 

 

 

Online kampaň od A do Z 2021: fundraisingová dílna

Online kampaň od A do Z 2021: fundraisingová dílna

Online kampaň je v loňském roce odzkoušená fundraisingová dílna. A dílna je to proto, že počítáme s tím, že z této dílny odejdete s hotovou online kampaní, na kterou jste se chystali, ale nevěděli jste úplně přesně jak na to, nebo jste ji nebyli schopni dotáhnout do konce.
 
Formou “learning by doing”, tedy učením se přímým vytvářením kampaně si osvojíte znalosti, i dovednosti potřebné k odstartování online kampaně.
 
KDY: 

24.5.2021 prezenčně

23.-24.6.2021 prezenčně

20.9.2021 prezenčně

(Pevně doufáme, že v těchto termínech bude prezenční setkání možné)
 
ŠKOLITELÉ:
 
Lukáš Hejna – zakladatel portálu Darujme.cz
Jan Kroupa, České centrum fundraisingu
Jana Ledvinová, České centrum fundraisingu
 
CENA: 6.200 Kč (bez DPH)
Kurz je určen maximálně pro 18 organizací – neváhejte!
Cena zahrnuje veškeré výdaje včetně drobného občerstvení a nápojů. Cena nezahrnuje konzultace mezi bloky výuky, ubytování a stravu.
 
 
Prosím, z důvodu obvykle brzkého naplnění kapacity, hlaste se co nejdříve, ať si pojistíte své místo na kurzu.

 
 
24.května 2021, 10:00 – 17:30
Příprava organizace na kampaň
– On-line fundraising – základní fakta a pravidla.
– Čeho chceme kampaní dosáhnout?
– Komunikační nástroje pro on-line fundraising
– Jak jsme na tom? – Analýza připravenosti organizace na on-line kampaň
 
23. – 24.června 2021, 10:00 – 17:30 (oba dny)
Příprava kampaně a plán testování
1. den:
– Jakou kampaň budeme dělat?
– Fundraisingový argument pro kampaň.
– Koho a kolik lidí kampaní oslovíme? A jak?
– Jak na to, aby kampaň fungovala tak jak má a byla zajímavá?
2. den:
– Design kampaně – texty, videa, fotky, tlačítka …
– Příprava konkrétního designu a obsahu kampaně.
– Jak budeme kampaň testovat?
– Rozpočet kampaně a realizační plán.
 
20. září 2021, 10:00 – 17:30
Prezentace kampaní a poslední úpravy před spuštěním
– Prezentace on-line kampaní a zpětná vazba od účastníků
– Odborné shrnutí zpětné vazby k prezentacím lektory.
Účastníci budou mezi jednotlivými bloky výuky pracovat na přípravě kampaně. V rámci kurzu mají možnost vše konzultovat s lektory za zvýhodněnou cenu 600 Kč za hodinu. Počet konzultací bude domluven podle potřeb organizace až do výše 5 hod na jednu organizaci.
 
V případě otázek nás kontaktujte na team@fundraising.cz.
Profesionální fundraiser – dlouhodobý kurz 2021: registrace zahájena

Profesionální fundraiser – dlouhodobý kurz 2021: registrace zahájena

Začínáme v květnu 2021 - noví zájemci registrujte se co nejdříve!

 Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace

Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které budou účastníci plnit v průběhu vzdělávání a závěrečná práce.

Kurz je připraven tak, abyste získali nejen potřebné informace, ale především dovednosti a osahali si jednotlivé postupy v praxi. Kurz je veden aktivní formou, pracujeme s příklady a se skutečnými situacemi. Účastníci budou mít v průběhu kurzu příležitost aplikovat získané poznatky ve vlastní práci, sdílet zkušenosti a dostávat zpětnou vazbu od expertů z různých oborů.

Úspěšní absolventi získají certifikát.

Kurz je akreditován MPSV, č. akreditace A2017/0677-VP

 

Vedoucí lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Mgr. Jan Kroupa

Kurz je veden profesionálními lektory, kteří mají v dané oblasti nejen teoretické znalosti, ale především bohaté osobní zkušenosti. V průběhu kurzu budou k dílčím tématům zváni další hosté a experti v dané problematice.

Počet účastníků je omezen maximálně na 25 osob

Místo konání: Vzdělávací centrum Českého centra fundraisingu a TUDYTAM, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 / online dle momentální situace

Čas konání: vždy od 9.30 do 16.30

Rozsah: 100 hodin výuky

Cena:  14.650 Kč bez DPH

Cena zahrnuje přípravu, lektorné, metodické materiály, certifikát, prostory, pomůcky a drobné občerstvení.

České centrum fundraisingu je plátcem DPH.

REGISTRACE ZDE

 

Termíny a obsah vzdělávacích modulů:

25. - 26. 5. 2021

Základní principy fundraisingu

  • Význam FR pro občanský sektor obecně
  • Stavební kameny úspěšného FR
  • Diversifikace zdrojů jako cesta k nezávislosti
  • Zkušenosti a příklady fundraisingových kampaní z domova i ze světa

Kdo jsou naši dárci

  • Kategorie dárců a jejich specifikace
  • Motivace dárců
  • Analýza trhu a vyhledávání potenciálních dárců

Začlenění fundraisingu do chodu organizace

  • Analýza připravenosti organizace na fundraising
  • Personální zajištění fundraisingu
  • Nastavení procesů v organizaci a začlenění fundraisingu do chodu organizace
  • Databáze dárců

Domácí úkol:  Analýza připravenosti organizace na fundraising

Účastníci vypracují písemný materiál, ve kterém budou odpovědi na základní otázky související s připraveností organizace na rozvoj fundraisingu. Soustředí se zejména na ty oblasti, ve kterých má jejich domovská organizace problémy, nebo zmíněné činnosti vůbec nedělá.  Pokud účastník nepracuje v žádné organizaci, vybere si pro realizaci svých domácích úkolů některou ze svého blízkého okolí.

15. - 16. 6. 2021

Právní aspekty fundraisingu

  • Přehled legislativy k tématu
  • Změny spojené s novým občanským zákoníkem
  • Darovací smlouva a smlouva o výpůjčce
  • Sbírky, aukce a tomboly
  • Daňové úlevy

Metody fundraisingu

  • Přehled základních metod fundraisingu a jejich uplatnění
  • Výběr metod vhodných pro organizaci
  • Bostonská matice
  • Sestavení fundraisingového argumentu

Domácí úkol: Fundraisingový argument

Účastníci vypracují písemně fundraisingový argument pro organizaci, nebo pro minimálně jednu vybranou činnost/produkt/program. Argument ověří formou rozhovoru s reprezentantem vybrané cílové skupiny (těch, rpo které je argument určen) a na základě zpětné vazby navrhnou úpravy argumentu, které zvýší jeho atraktivitu a účinnost.

 

21. - 22. 9. 2021

Individuální fundraising

  • Co víme o individuálních dárcích
  • Pyramidy fundraisingu, metody individuálního fundraisingu a jejich účinnost
  • Sbírky a direct marketing
  • Benefiční akce
  • Fundraisingové a mediální kampaně
  • DMS a fundraisingové aplikace do telefonu
  • On-line marketing, využití sociálních sítí
  • Major donors a dlouhodobá práce s dárci
  • Darování odkazem v závěti
  • Role správní rady ve fundraisingu

Domácí úkol:  Telefonická kampaň

Účastníci si vyberou věci nebo služby z konkrétního programu organizace a pokusí se tyto „in kind“ dary získat formou telefonické kampaně.  Doporučujeme vybrat takové věci nebo služby, které jsou pro kampaň v dané situaci vhodné (menší dary, lákavý program apod.). Průběh telefonické kampaně (včetně popisu jednotlivých telefonátů) zpracují do písemného materiálu. Doporučená osnova práce:

  • Název činnosti/programu
  • Cíl kampaně – co, kolik, od kolika dárců
  • Cílová skupina dárců a nejméně 10 vytipovaných kontaktů s telefonními čísly
  • Záznamy z telefonátů
  • Výsledek kampaně (vyhodnocení úspěšnosti)

 

19. - 20. 10. 2021

Firemní fundraising

  • Výhody a nevýhody podpory od firemního sektoru
  • Trendy rozvoje sociální odpovědnosti firem
  • Druhy firemní podpory
  • Strategie a metody vyhledávání, oslovení a získání dárců
  • Kritéria výběru podporované organizace či projektu
  • Dlouhodobá práce s firemními dárci

Domácí úkol:  Komunikační strategie

  1. Účastníci písemně vypracují komunikační strategii s firemním dárcem (minimálně s jedním). Stanoví její cíl (co, kolik od něj chtějí získat, kdy a v jaké posloupnosti) a jak s ním budou komunikovat (metoda, čas, rozložení v plánovaném období podle stanoveného cíle).
  2. Účastníci zrealizují alespoň jedno setkání s vybraným firemním dárcem, na kterém ho o něco požádají (u neznámých dárců doporučujeme žádat o jednodušší "in kind" dar). Písemně pak vypracují vyhodnocení této schůzky (její strukturu, průběh jednání, strategické okamžiky, vybrané formulace, které na dárce zapůsobily (dobře anebo špatně), kdy schůzka drhla a naopak, kdy vše šlo hladce. Pro strukturu rozhovoru lze využít i osnovu jednání "tváří v tvář" v metodách fundraisingu v sylabu kurzu.

 

9. - 10. 11. 2021

Institucionální fundraising

  • Přehled a členění institucionálních dárců
  • Průzkum a výběr vhodných dárců
  • Příprava a zpracování projektu
  • Jak se zbavit závislosti na institucionálních dárcích

Sociální podnikání

  • Co to je sociální podnikání – členění, zkušenosti, příklady
  • Výběr projektu a jeho začlenění do struktury organizace
  • Testování proveditelnosti, efektivity a udržitelnosti projektu
  • Business plán – co obsahuje a k čemu slouží

Závěrečný domácí úkol: Fundraisingová kampaň

Účastníci vypracují písemně příklad ze své praxe. Vyberou si konkrétní fundraisingovou kampaň na které se osobně podíleli.  Výsledky kampaně nejsou rozhodující (mohla dopadnout dobře i špatně). Důležité je zpracovat, co se lze z této kampaně přiučit ve fundraisingu, nabyté zkušenosti, postupy, znalosti apod. Účastníci kampaň zpracují podle následující osnovy. Materiál doporučujeme doplnit fotografiemi, příklady dokumentů a letáků apod.   Zpracování příkladu je podmínkou pro získání certifikátu o absolvování kurzu.

Navržená osnova:

  • Jméno organizace:
  • Jméno autora:
  • Název Kampaně:
  • Popis kampaně:
  • Všeobecný popis:
  • Cílová skupina:
  • Cíle kampaně:
  • Očekávané výstupy:
  • Výsledky kampaně/Realizované výstupy:
  • Skutečně realizované dary:
  • Milníky, klíčové situace, ponaučení:
  • Technická a organizační strana kampaně – vyhodnocení:
  • Souhlas/nesouhlas s publikováním materiálu:

 

7. - 8. 12. 2021

Plánování fundraisingu

  • Proč plánovat ve fundraisingu
  • Různé tipy plánů a jejich využití
  • Analýza zdrojů a potenciálu organizace
  • Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu
  • Volba strategií a výběr vhodných metod pro dosažení cílů
  • Vytvoření akčního plánu

 Etické principy fundraisingu

Prezentace závěrečných úkolů

Test

Hodnocení kurzu

Slavnostní zakončení

 

Přihlášku pošlete nejpozději do 31.3.2020. Každou přihlášku potvrzujeme, potvrzení o registraci posíláme e-mailem na adresu uvedenou v přihlášce. Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky! (v případě dotazů pište na team@fundraising.cz)

Kurz se bude konat ve školicích prostorách Českého centra fundraisingu, Dukelských Hrdinů 500/25A, 170 00 Praha 7 - zde. Vždy od 9.30 do 16.30. Případně online, nedovolí-li to momentální zdravotní situace.

ODESLÁNÍM PŘIHLÁŠKY ÚČASTNÍK SOUHLASÍ S UVEDENÝMI PODMÍNKAMI.

Storno podmínky

Odhlásit se můžete písemně zasláním e-mailu na adresu team@fundraising.cz . Odhlášení z kurzu bez storno poplatku lze provést nejpozději do sedmi kalendářních dnů před konáním kurzu. V tom případě vám bude poplatek vrácen v plné výši.

Při zrušení účasti později než sedm kalendářních dnů před jeho konáním nebo pokud se kurzu nezúčastníte, bude vám účtován storno poplatek ve výši 100%. Pokud se z jakýchkoliv důvodů náhle nemůžete kurzu zúčastnit, máte ještě možnost poslat za sebe náhradníka/náhradnici.

V případě, že doložíte potvrzení o pracovní neschopnosti přihlášeného účastníka je tento účastník z kurzu omluven. V každém případě je nutné o neúčasti informovat koordinátora. České centrum fundraisingu si vyhrazuje právo na změnu lektora, data a místa konání nebo úplné zrušení kurzu z organizačních důvodů. Zároveň se zavazuje, že veškeré změny budou přihlášeným účastníkům včas oznámeny. V případě změny termínu konání kurzu účastník má možnost zúčastnit se kurzu v náhradním termínu nebo mu bude vrácena platba za kurz v plné výši.

BOOTCAMP: fundraisingová dílna 12.-13.10.2021

BOOTCAMP: fundraisingová dílna 12.-13.10.2021

BootCamp funraisingová dílna je pro organizace, které vážně přemýšlejí o tom, že by se konečně pořádně opřeli do fundraisingu. Intenzívní, praktická dvoudenní “nalejvárna” jak postavit vaší první nebo novou kampaň pro dárce, jak si všechno naplánovat, koho zapojit, jak nastavit cíle, co očekávat, na co si dát pozor, jak nastavit rozpočet atd… Každý účastník bude odjíždět s jasnou představou o tom, jak na to a s vlastním plánem nové fundraisingové kampaně pro svou organizaci.

Lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Jan Kroupa PhD.

Počet účastníků je omezen maximálně na 20 osob.

Datum: 12. – 13.října  2021

Místo konání: Vzdělávací centrum ČCF, Dukelských hrdinů 500/25A, Praha 7 (u Strossmayerova náměstí)

Cena

REGISTRACE ZDE

(Tato fundraisingová dílna bývá obvykle rychle obsazena, tak pokud víte, že do toho chcete jít s námi, tak se prosím registrujte co nejdříve).

Další informace: team@fundraising.cz

 

Příprava, lektorné a metodické materiály jsou podpořeny Nadací České spořitelny a Sociálním bankovnictvím České spořitelny, kteří jsou partnery projektu FRIN.

České centrum fundraisingu je plátcem DPH.

Novoroční plánování: první klub fundraiserů pro členy i nečleny 5.1.od 17h

Novoroční plánování: první klub fundraiserů pro členy i nečleny 5.1.od 17h

Jak pracovat s novými dárci z období prosincové dobročinnosti

Rok se s rokem sešel a i ve fundraisingu začíná znovu kolotoč akcí, rozesílek i setkání. A možná se na kontě objevily příspěvky od nových dárců, kteří neodolali prosincovému kouzlu dobročinnosti. Pojďme se před startem trochu rozcvičit, probrat si co budeme v novém roce dělat jinak a nebo stejně. Chcete, aby někteří z vašich dárců dávali častěji a nebo pravidelně? Nevíte jak na to, aby vaši pravidelní dárci dávali víc? Má cenu obnovovat vztahy s firemními dárci, které Covid srazil na kolena? … Je nejvyšší čas se těmito otázkami zabývat!
 
Řekneme si také o tom, co nás v ČCF čeká po celý rok 2021 a co plánujeme i my nově a jinak a zeptáme se vás, co ještě byste chtěli přidat za témata, akce a pomoc vy.
 
KDY: úterý 5.1.2021
V KOLIK: 17 – 18.30hodin
ONLINE
 
 
Těšíme se na vás!
Prvním novoročním klubem nás provede ředitelka ČCF Jana Ledvinová
Konflikt! Dovednosti při jeho řešení. 11.-12.3.2021

Konflikt! Dovednosti při jeho řešení. 11.-12.3.2021

Stává se vám, že se při rozhovoru s druhým ocitnete v „emoční mlze“ a snažíte  se dostat zpět do rovnováhy ? Nevíte jak reagovat, když se u druhé strany zvyšuje emoční napětí a z rozhovoru se vytrácí  logické argumenty? Potřebujete urovnat konflikty mezi členy v týmu?

Nabídneme vám  nástroje a techniky, které vám pomohou zvládnout emočně vypjaté a konfliktní situace při práci s týmem, vvjednávání a rozhovorech. Vyzkoušíme si, jak identifikovat  a zvládat své emoce a napětí a co můžeme udělat preventivně, abychom tyto krizové situace eliminovali.

Zkusíte si roli mediátora v konfliktu.

Lektorka: PaeDr. Jitka Jilemická, Konsens

Jitka Jilemnická, která nás provede těmito 2 dny, má 25 let zkušeností ve facilitaci, mediaci, lektorování pro vrcholný a střední management.

Datum konání: 11. – 12.3. 2020
Místo konání: Vzdělávacím centrum Českého centra fundraisingu, Dukelských hrdinů 500, Praha 7
Kapacita kurzu: max. 15 osob

Cena: 3.100 Kč + DPH

 

Obsah :

Inventura  emočních a krizových situací při vedení rozhovoru
Porozumění vývoji  konfliktu, kdy ještě mohu situaci ovlivnit
Kroky při řešení konfliktu- aneb jak se nezacyklit
Jak  pracovat s emocemi druhé strany, vedení rozhovoru
Práce s vlastními emocemi
Jak sdělit druhému, co mně vadí, aby to mohl přijmout
Role mediátora a ochutnávka procesu mediace

Forma:

Kombinace  facilitovaného workshopu a tréninku

Pro koho je  určen:

Pro všechny, kteří jednají s lidmi a potřebují, aby setkání proběhlo kultivovaně
Pro team leadery, vedoucí projektu, vedoucí organizací….
Pro začátečníky i pokročilé v oblasti individuálního fundraisingu
 

Váš případný zájem a dotazy směřujte na email team@fundraising.cz.

18.12. OPEN SPACE 2020: Zaostřeno na fundraisingové kampaně

18.12. OPEN SPACE 2020: Zaostřeno na fundraisingové kampaně

OPEN SPACE 2020: ZAOSTŘENO NA FUNDRAISINGOVÉ KAMPANĚ 
 
KDY? 18.12.2020, 10-15 hodin
 
 
Přijďte sdílet své zkušenosti, úspěchy, neúspěchy i pochybnosti s ostatními fundraisery, s lídry neziskovek, s mentory a experty FRIN a ČCF.
OPEN SPACE je formou moderované diskuzní konference, kde se dostane na potřeby každého!
 
CO KONKRÉTNĚ VÁS ČEKÁ?
 
– aktivní účast na tvorbě programu konference
– příležitost vnést do programu témata, která jsou pro vás aktuální
– možnost reflektovat vlastní zkušenost a ponaučení
– možnost poslechnout si a diskutovat o zkušenostech druhých
– příležitost prozkoumat otázky, které zůstávají na okraji zájmu a málo se o nich mluví
– potkat se s kolegy a lépe se poznat
– naladit se na uzavření FR roku
– možnost stát se čmelákem nebo motýlkem
– setkání ve virtuálním baru
 
TĚŠÍME SE NA VÁS VELICE!
 
          POZVÁNKA KE STAŽENÍ: OPEN SPACE 18-12-2020
 
1.12. Klub fundraiserů s Janou Havlenovou, Sue Ryder

1.12. Klub fundraiserů s Janou Havlenovou, Sue Ryder

Fundraising zakódovaný v DNA organizace aneb budování dárcovství od nuly

Fundraising zakódovaný v DNA organizace aneb budování dárcovství od nuly.

Datum: úterý 1.12.2020

Čas: 10 – 13.30 h

REGISTRUJTE SE PROSÍM ZDE

Je možné, aby se rozvoj dárcovství stal základním pilířem strategie organizace?

Proč je důležité prosazovat „donor-centered fundraising“?

Co musíte udělat, aby začalo platit heslo „Fundraising leads the brand“?

Jak efektivní je spojení PR a fundraisingu do jednoho týmu? 

Čím zajistíte kontinuitu a udržitelnost rozvoje zdrojů v organizaci?

Na tyto otázky neexistuje žádný manuál správných odpovědí. Co funguje v jedné organizaci, v jiné fungovat nemusí.

Jana Havlenová se s vámi podělí v příběhu Sue Ryder o to, co znamená budovat dárcovství od nuly, jak se dostat až ke kampani zaměřené na velké dárce a jak se pak změní pohled na priority ve fundraisingu. 

24.11. 3pm Reshaping the Conversation: Pursuing Planned Gifts During Covid-19

24.11. 3pm Reshaping the Conversation: Pursuing Planned Gifts During Covid-19

Darování ze závěti

Zveme vás na unikátní příležitost účasnit se webináře na téma Darování ze závěti. Tento webinář pořádáme ve spolupráci s King Baudouin Foundation United States a hlavním lektorem je pan John Bacon, Chief Development Officer for Planned Giving at the Metropolitan Museum of Art. Partnerem mu bude pan Jan Gregor, ředitel koalice Za snadné dárcovství, který se darováním ze závěti zabývá již řadu let v České republice.

Webinář se koná 24.11 od 15.00 do 16.00 v anglickém jazyce. Webinář je zdarma.

 

We are pleased to invite you to join us for: Reshaping the Conversation:

Pursuing Planned Gifts During Covid-19 on Tuesday, 24 November, 15h00 to 16h00.

Learn More and Register Here 

Featuring John Bacon, Chief Development Officer for Planned Giving at the Metropolitan Museum of Art, and Jan Gregor, Director of coalition For Easy Giving.

Benefiting from planned gifts requires careful planning and preparation, including a level of comfort to have planned gift conversations with your donors — and together we will explore strategies to ensure you are ready to pursue and receive planned gifts, even in this challenging time.

This conversation is hosted in partnership with the King Baudouin Foundation United States (KBFUS), the leading resource in the U.S. to facilitate philanthropic giving to Europe and Africa. To learn more about KBFUS, please contact Ellena Fotinatos at ellena@kbfus.org.

The webinar is for free.

E-learning FRIN

E-learning FRIN

E-learning FRIN.

Začínáme s fundraisingem ve spolupráci se SEDUO.

First steps in fundraising -English version.

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 1

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 2

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 3

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 4

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 5

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 6

E-learning_EN_First steps in fundraising_part 7