Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. | Více informací | Rozumím

Profesionální Fundraiser – dlouhodobý kvalifikační kurz pro rok 2019

 

Kurz na získání dovedností a kompetencí pro rozvoj neziskové organizace

 

Kurz Profesionální fundraiser nabízí komplexní sadu znalostí, zkušeností a praktických cvičení potřebných pro kariéru fundraisera. V průběhu kurzu účastníci absolvují šest dvoudenních modulů. Součástí vzdělávání jsou i praktické úlohy, které budou účastníci plnit v průběhu vzdělávání a závěrečná práce.

Kurz je připraven tak, abyste získali nejen potřebné informace, ale především dovednosti a osahali si jednotlivé postupy v praxi. Kurz je veden aktivní formou, pracujeme s příklady a se skutečnými situacemi. Účastníci budou mít v průběhu kurzu příležitost aplikovat získané poznatky ve vlastní práci, sdílet zkušenosti a dostávat zpětnou vazbu od expertů z různých oborů.

 Úspěšní absolventi získají certifikát.

 

Kurz je akreditován MPSV, č. akreditace A2017/0677-VP

 

Vedoucí lektoři: Ing. Jana Ledvinová, Mgr. Jan Kroupa

Kurz je veden profesionálními lektory, kteří mají v dané oblasti nejen teoretické znalosti, ale především bohaté osobní zkušenosti. V průběhu kurzu budou k dílčím tématům zváni další hosté a experti v dané problematice.

Počet účastníků je omezen maximálně na 25 osob
Místo konání: Vzdělávací centrum Českého centra fundraisingu a Tudytam, Dělnická 9, Praha 7, 1. patro
Čas konání: vždy od 9.30 do 16.30
Rozsah: 100 hodin výuky
Cena:  14.650 Kč (+DPH)
Cena zahrnuje přípravu, lektorné, metodické materiály, certifikát, prostory, pomůcky a drobné občerstvení.
České centrum fundraisingu je plátcem DPH. 

  

Termíny a obsah vzdělávacích modulů:

 

22. – 23. 1. 2019

Základní principy fundraisingu

  • Význam FR pro občanský sektor obecně
  • Stavební kameny úspěšného FR
  • Diversifikace zdrojů jako cesta k nezávislosti
  • Zkušenosti a příklady fundraisingových kampaní z domova i ze světa

Kdo jsou naši dárci

  • Kategorie dárců a jejich specifikace
  • Motivace dárců
  • Analýza trhu a vyhledávání potenciálních dárců

Začlenění fundraisingu do chodu organizace

  • Analýza připravenosti organizace na fundraising
  • Personální zajištění fundraisingu
  • Nastavení procesů v organizaci a začlenění fundraisingu do chodu organizace
  • Databáze dárců

Domácí úkol:  Analýza připravenosti organizace na fundraising

Účastníci vypracují písemný materiál, ve kterém budou odpovědi na základní otázky související s připraveností organizace na rozvoj fundraisingu. Soustředí se zejména na ty oblasti, ve kterých má jejich domovská organizace problémy, nebo zmíněné činnosti vůbec nedělá.  Pokud účastník nepracuje v žádné organizaci, vybere si pro realizaci svých domácích úkolů některou ze svého blízkého okolí.

 

19. – 20. 2. 2019

Právní aspekty fundraisingu

  • Přehled legislativy k tématu
  • Změny spojené s novým občanským zákoníkem
  • Darovací smlouva a smlouva o výpůjčce
  • Sbírky, aukce a tomboly
  • Daňové úlevy

Metody fundraisingu

  • Přehled základních metod fundraisingu a jejich uplatnění
  • Výběr metod vhodných pro organizaci
  • Bostonská matice
  • Sestavení fundraisingového argumentu

Domácí úkol: Fundraisingový argument

Účastníci vypracují písemně fundraisingový argument pro organizaci, nebo pro minimálně jednu vybranou činnost/produkt/program. Argument ověří formou rozhovoru s reprezentantem vybrané cílové skupiny (těch, rpo které je argument určen) a na základě zpětné vazby navrhnou úpravy argumentu, které zvýší jeho atraktivitu a účinnost.

 

19. – 20. 3. 2019

Individuální fundraising

  • Co víme o individuálních dárcích
  • Pyramidy fundraisingu, metody individuálního fundraisingu a jejich účinnost
  • Sbírky a direct marketing
  • Benefiční akce
  • Fundraisingové a mediální kampaně
  • DMS a fundraisingové aplikace do telefonu
  • On-line marketing, využití sociálních sítí
  • Major donors a dlouhodobá práce s dárci
  • Darování odkazem v závěti
  • Role správní rady ve fundraisingu

Domácí úkol:  Telefonická kampaň

Účastníci si vyberou věci nebo služby z konkrétního programu organizace a pokusí se tyto „in kind“ dary získat formou telefonické kampaně.  Doporučujeme vybrat takové věci nebo služby, které jsou pro kampaň v dané situaci vhodné (menší dary, lákavý program apod.). Průběh telefonické kampaně (včetně popisu jednotlivých telefonátů) zpracují do písemného materiálu. Doporučená osnova práce:

  • Název činnosti/programu
  • Cíl kampaně – co, kolik, od kolika dárců
  • Cílová skupina dárců a nejméně 10 vytipovaných kontaktů s telefonními čísly
  • Záznamy z telefonátů
  • Výsledek kampaně (vyhodnocení úspěšnosti)

 

23. – 24. 4. 2019

Firemní fundraising

  • Výhody a nevýhody podpory od firemního sektoru
  • Trendy rozvoje sociální odpovědnosti firem
  • Druhy firemní podpory
  • Strategie a metody vyhledávání, oslovení a získání dárců
  • Kritéria výběru podporované organizace či projektu
  • Dlouhodobá práce s firemními dárci

Domácí úkol:  Komunikační strategie

  1. Účastníci písemně vypracují komunikační strategii s firemním dárcem (minimálně s jedním). Stanoví její cíl (co, kolik od něj chtějí získat, kdy a v jaké posloupnosti) a jak s ním budou komunikovat (metoda, čas, rozložení v plánovaném období podle stanoveného cíle).
  2. Účastníci zrealizují alespoň jedno setkání s vybraným firemním dárcem, na kterém ho o něco požádají (u neznámých dárců doporučujeme žádat o jednodušší „in kind“ dar). Písemně pak vypracují vyhodnocení této schůzky (její strukturu, průběh jednání, strategické okamžiky, vybrané formulace, které na dárce zapůsobily (dobře anebo špatně), kdy schůzka drhla a naopak, kdy vše šlo hladce. Pro strukturu rozhovoru lze využít i osnovu jednání „tváří v tvář“ v metodách fundraisingu v sylabu kurzu.

 

21. – 22. 5. 2019

Institucionální fundraising

  • Přehled a členění institucionálních dárců
  • Průzkum a výběr vhodných dárců
  • Příprava a zpracování projektu
  • Jak se zbavit závislosti na institucionálních dárcích

Sociální podnikání

  • Co to je sociální podnikání – členění, zkušenosti, příklady
  • Výběr projektu a jeho začlenění do struktury organizace
  • Testování proveditelnosti, efektivity a udržitelnosti projektu
  • Business plán – co obsahuje a k čemu slouží

 

Závěrečný domácí úkol: Fundraisingová kampaň

Účastníci vypracují písemně příklad ze své praxe. Vyberou si konkrétní fundraisingovou kampaň na které se osobně podíleli.  Výsledky kampaně nejsou rozhodující (mohla dopadnout dobře i špatně). Důležité je zpracovat, co se lze z této kampaně přiučit ve fundraisingu, nabyté zkušenosti, postupy, znalosti apod. Účastníci kampaň zpracují podle následující osnovy. Materiál doporučujeme doplnit fotografiemi, příklady dokumentů a letáků apod.   Zpracování příkladu je podmínkou pro získání certifikátu o absolvování kurzu.

Navržená osnova:

  • Jméno organizace:
  • Jméno autora:
  • Název Kampaně:
  • Popis kampaně:
  • Všeobecný popis:
  • Cílová skupina:
  • Cíle kampaně:
  • Očekávané výstupy:
  • Výsledky kampaně/Realizované výstupy:
  • Skutečně realizované dary:
  • Milníky, klíčové situace, ponaučení:
  • Technická a organizační strana kampaně – vyhodnocení:
  • Souhlas/nesouhlas s publikováním materiálu:

 

18. – 19. 6. 2019

Plánování fundraisingu

  • Proč plánovat ve fundraisingu
  • Různé tipy plánů a jejich využití
  • Analýza zdrojů a potenciálu organizace
  • Stanovení dlouhodobých cílů fundraisingu
  • Volba strategií a výběr vhodných metod pro dosažení cílů
  • Vytvoření akčního plánu

Etické principy fundraisingu
Prezentace závěrečných úkolů
Test
Hodnocení kurzu
Slavnostní zakončení

 

Přihlášku pošlete nejpozději do 10.12.2018. Každou přihlášku potvrzujeme, potvrzení o registraci posíláme e-mailem na adresu uvedenou v přihlášce. Vaše přihlášení na kurz se stává závazným v momentě potvrzení přijetí přihlášky! (v případě dotazů pište na team@fundraising.cz nebo volejte 721 883 130  – Tereza Petráčková)

Kurz se bude konat ve školicích prostorách Českého centra fundraisingu, Dělnická 9, Praha 7 zde. Vždy od 9.30 do 16.30.

ODESLÁNÍM PŘIHLÁŠKY ÚČASTNÍK SOUHLASÍ S UVEDENÝMI PODMÍNKAMI.

Storno podmínky

Odhlásit se můžete písemně zasláním e-mailu na adresu team@fundraising.cz . Odhlášení z kurzu bez storno poplatku lze provést nejpozději do sedmi kalendářních dnů před konáním kurzu. V tom případě vám bude poplatek vrácen v plné výši.

Při zrušení účasti později než sedm kalendářních dnů před jeho konáním nebo pokud se kurzu nezúčastníte, bude vám účtován storno poplatek ve výši 100%. Pokud se z jakýchkoliv důvodů náhle nemůžete kurzu zúčastnit, máte ještě možnost poslat za sebe náhradníka/náhradnici.

V případě, že doložíte potvrzení o pracovní neschopnosti přihlášeného účastníka je tento účastník z kurzu omluven. V každém případě je nutné o neúčasti informovat koordinátora. České centrum fundraisingu si vyhrazuje právo na změnu lektora, data a místa konání nebo úplné zrušení kurzu z organizačních důvodů. Zároveň se zavazuje, že veškeré změny budou přihlášeným účastníkům včas oznámeny. V případě změny termínu konání kurzu účastník má možnost zúčastnit se kurzu v náhradním termínu nebo mu bude vrácena platba za kurz v plné výši.