Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. | Více informací | Rozumím

Klub fundraiserů: CRM pro neziskovky aneb kde nám technologie usnadní FR práci 2.2.2021

Klub fundraiserů: Petra Joklová, CRM pro neziskovky. 

KDY: 2.2.2021

17 – 18.30

ONLINE

REGISTRACE

PRO ČLENY KLUBU FUNDRAISERŮ

Petra Joklová nás uvede do světa nejběžnějších digitálních nástrojů, které lidé v neziskových organizacích používají. Budeme se bavit o tom proč využívat online nástroje, k čemu slouží CRM systémy a proč zařadit položku technologie do rozpočtu organizace. Součástí bude i diskuze a prostor pro dotazy.

Jestli tedy řešíte momentálně téma správy databází a spravování e-mailových kampaní, tak tento klub je právě pro vás, abyste měli vstupní informace o nabídce, se kterou se můžete setkat.

Petra Joklová je ředitelkou CRM pro neziskovky

I když se naše organizace jmenuje „CRM pro neziskovky”, náš záběr přesahuje problematiku vztahů s dárci či dobrovolníky. Naším cílem je pozvednout úroveň technologické a digitální architektury neziskového sektoru propojením neziskových organizací a firemních expertů formou dobrovolnictví. Neziskovky podporujeme už od roku 2013.

Blog Petry Joklové, CRM pro neziskovky:

Trendy a výzvy doby covidové

Udeřil COVID-19 a neziskový svět se zastavil. Zadrželi jsme dech… a začali jsme přemýšlet, co situace umožňuje a co je nám výzvou. Na CRM pro neziskovky se obracely organizace o pomoc s rychlým zaváděním nových formulářů nebo dokonce technologií. Další objevovaly užitečné funkce svého systému. Největší břemeno dopadlo na fundraising. Neziskový sektor ale reagoval na situaci rychle, kreativně, flexibilně.

Dnes máme za sebou téměř rok pandemie. Co jsme se naučili a co nás čeká? 

Není nad osobní setkání. A nebo ne?

Na jaře se on-line stal jedinou z mála možností, jak udržet kontakt. Jsou-li lidé na sítích, neziskovky tam musí být taky. Po rozpačitých začátcích došlo k explozi virtuálních akcí, od živých vysílání po prohlídky muzeí. Nevýhody „neosobního“ setkání vyvažují přínosy: na benefiční akci v Brně si nemusíte kupovat jízdenku, brát dovolenou, shánět hlídání pro dítě a rezervovat ubytování. Pořadateli odpadla řada starostí a nákladů a přibyli účastníci. Akce se tak staly nízkoprahové, alespoň pro vlastníky počítače a internetu. 

Některé organizace se donutili k rychlejšímu spuštění e-shopu či aktivnější práci se sociálními sítěmi. A snad všichni stáli před otázkou, kterým směrem upřít svou energii ve virtuálním světě.

Sociální sítě, e-shopy, dárcovské platformy, živé přenosy: to všechno zřejmě neskončí s hromadným očkováním proti COVID-19. Ukázalo se, že komunikace virtuálního světa umí být zábavná, dokáže propojit i přivést nové donory

Technologie: vybrat to pravé

I vy jste asi zakusili, že okamžik krize očistil váš pohled od marginalit a potřeby organizace i vašich podporovatelů se zřetelně vylouply před vašima očima. Právě teď je snadné odpovědět na otázky:

  • Co tato technologie přinese naší neziskovce? 
  • Kde nám pomůže? 
  • Co na to dárci? 
  • Pomůže to našim vztahům s dárci?

Vyberte si ten systém a tu aplikaci, která přinese přehled, transparentnost a urychlí „workflow“, třeba CRM Salesforce

Nemusíte využívat přímo umělou inteligenci nebo blockchain, abyste získali větší kontrolu nad procesy a motivovali dárce. Technologie umožňují také zlepšit komunikaci a nabízí nové cesty pro tok finančních prostředků: přes web, mobil, sociální sítě.

Během krize jste pravděpodobně objevili nástroje ke konferenčním hovorům, do kanceláře, na projektové řízení či pro dobrovolníky. Nové se ale stále objevují další pomocníci pro naši oblast, například Google nově nabízí neziskovkám G Suite.

Věrnost se nevytrácí

Během tohoto roku jsme také zakusili, jak je důležité míti pravidelné dárce. Pravidelní dárci znamenají stabilitu. Přemýšlejte o formách pravidelného dárcovství (předplatné, členství, produkty apod.) a o nových cestách k měsíčním přispěvatelům:

  • Co přitáhlo dosavadní dárce?
  • V jakých oblastech máte rezervy?
  • Co dárci získávají za své dary?

Ve světě se také osvěčila užší spolupráce ziskového a neziskového sektoru. Klasickým příkladem může být spolupráce Sweetgreen a World Central Kitchen, kteří vařili pro zdravotnický personál a lidi na okraji společnosti. Strategickým partnerstvím rozhodně neodzvonilo.  

Ani v krizi nezapomínejte na svou misi a priority. Vaše poslání je jediným důvodem pro existenci vaší organizace. A právě ono přitahuje vaše dárce.

Buď připraven

Letos jsme pochopili, že fundraising se může kdykoliv změnit. A to velmi rychle. Neziskovky musely vzdorovat nepřízni osudu, měnit strategie a procesy, hledat nové zdroje peněz. Skutečnost se stává tekutější, než jsme si kdy byli schopni představit. Proto i pro neziskovky platí skautské heslo: Buď připraven!